Sziasztok!
A suliban, ahol dolgozom, két éve használjuk a moodle-t. Most lehetőség lenne, arra, hogy ne csak a belső hálózaton érjék el a tanulók, hanem otthonról is, de ezt csak 2 moodle telepítésével tudjuk megoldani. Van megoldás arra, hogy szinkronizáljuk a két adatbázist valahogy? Természetesen kétirányú szinkronizálásra gondolok.
És mi van akkor, ha két moodle de egy adatbázis? Ez lehetséges. Illetve miért két Moodle? Bár jelen esetben érdekesebb a hol - a sávszélesség miatt.
Két moodle azért kell, mert nem akarjuk a gyerekeket órán kiengedni a netre, viszont lenne igény az otthoni elérésre is. Bár igazából nem tudom mi lenne a jó, mert elég macerás napi szinten szinkronizálgatni. Lehet marad a netes megoldás, mert lusta vagyok, és egyszerűbb itthonról feltenni az anyagokat. :-) Bár így marad az, hogy le kell tiltani a netet az órán, csak a moodle ip-jét kell engedélyezni.
Szia!
Helyi hálózatot nem kell tiltani, csak a "külső" net elérését!
Nálunk ezt egy netkapcsol php programmal vezéreljük.
Teljesen felesleges a 2 moodle.
Csatolok egy képet, remélem sikerül.
Helyi hálózatot nem kell tiltani, csak a "külső" net elérését!
Nálunk ezt egy netkapcsol php programmal vezéreljük.
Teljesen felesleges a 2 moodle.
Csatolok egy képet, remélem sikerül.
Nem a tiltás a gond, mi azt a winbox programmal megoldjuk, hanem az, hogy ha órán a helyi hálós moodle-t használjuk (sávszélesség miatt), a gyerek meg otthon dolgozni akar,és a kívülről elérhetőt használja, akkor bizonyos időközönként szinkronizálni kell a két moodle-t. nem tudom, ezt hogyan lehetne megoldani. (persze nem az adatbázis másolgatására gondolok)
Nem vagyok tudora a dolognak, de biztos vagyok benne, hogy lehet írni olyan szkriptet, ami elvégzi a szinkronizációt. Természetesen ehhez olyan szabályokra is szükség van, amelyek a moodle-ok használatát korlátozza - tehát mivel emberfüggő: veszélyes.
Én a két Moodle ötletét nem tartom jónak. Szerintem elég egy, s az legyen az intézmény falain kívül, egy megbízható és jól menedzselhető helyen. Értem az okát, hogy miért szeretnétek ilyet, de ez a majdani off-line Moodle megoldással is értelmetlennek tartom.
Szerintem vagy a szinkronizálásról kell lemondani vagy a két Moodle-ról. Amennyiben a szinkronizálást áldozzátok be, s a két Moodle-t funkcionálisan jól elválasztjátok, pl.: tananyag, órai munka bent, tananyag, házi feladat, közösségi terek kint, akkor a Moodle hálóza segítségével a felhasználókat már át lehet vinni a két rendszer között. A tananyag szinkronizálása - ideális esetben egyszeri másolása - nem feladat. No persze, ha a tanár apránként rakja össze a tartalmakat, akkor némileg kibabrál magával. :-)
Én a két Moodle ötletét nem tartom jónak. Szerintem elég egy, s az legyen az intézmény falain kívül, egy megbízható és jól menedzselhető helyen. Értem az okát, hogy miért szeretnétek ilyet, de ez a majdani off-line Moodle megoldással is értelmetlennek tartom.
Szerintem vagy a szinkronizálásról kell lemondani vagy a két Moodle-ról. Amennyiben a szinkronizálást áldozzátok be, s a két Moodle-t funkcionálisan jól elválasztjátok, pl.: tananyag, órai munka bent, tananyag, házi feladat, közösségi terek kint, akkor a Moodle hálóza segítségével a felhasználókat már át lehet vinni a két rendszer között. A tananyag szinkronizálása - ideális esetben egyszeri másolása - nem feladat. No persze, ha a tanár apránként rakja össze a tartalmakat, akkor némileg kibabrál magával. :-)
A szinkronizálásra van egy adatbázis szintjén működtethető megoldás. Ez pedig az adatbázis replika. A feltétele, hogy a külső tárhely szolgáltatón is meg legyenek a megfelelő konfigurációk. Ha sikerül elérni a szolgáltatónál ennek a beállítását, akkor nincs szükség szkriptek írására, ellenben az állományok másolása ezzel még nem megoldott.
Ezt az utóbbi problémát esetleg úgy lehetne megoldani, hogy a naponta végrehajtott biztonsági mentések után szkript tölti fel a kurzusállományokat.
Jó munkát!
Ezt az utóbbi problémát esetleg úgy lehetne megoldani, hogy a naponta végrehajtott biztonsági mentések után szkript tölti fel a kurzusállományokat.
Jó munkát!
Házon belül van a Moodle szerver vagy "kint", az interneten? Ha házon belül, akkor tilthatjátok a külső ip címeket, ha az interneten, akkor a moodle ip-jén kívül tilthatóak a címek, ahogy írtad is.
Vince
Vince
Szerintem mindenképpen egy hosszútávú megoldást kellene találni, ami kellőképpen biztosítja a jövőbeni működést mind technikai mind pedagógiai szinten.
Én személy szerint egyetértek azzal, hogy a szinkronizáció nem az optimális megoldás, pontosan azért mert nem működhet ez hosszú távon. Számomra ugyanez ok miatt, a "2 Moodle + szabályokkal funkció különválasztás" esete sem hosszútávú megoldás. A "humán erőforrás" pazarlása mellett szerintem a Moodle-ben rejlő lehetőségek kiaknázása is csorbát szenvedhet.
A sávszélesség problémát viszont csak anyagi befektetéssel lehet orvosolni, ami bizony a magyarországi közoktatás berkein belül nem egyszerű...
Én személy szerint egyetértek azzal, hogy a szinkronizáció nem az optimális megoldás, pontosan azért mert nem működhet ez hosszú távon. Számomra ugyanez ok miatt, a "2 Moodle + szabályokkal funkció különválasztás" esete sem hosszútávú megoldás. A "humán erőforrás" pazarlása mellett szerintem a Moodle-ben rejlő lehetőségek kiaknázása is csorbát szenvedhet.
A sávszélesség problémát viszont csak anyagi befektetéssel lehet orvosolni, ami bizony a magyarországi közoktatás berkein belül nem egyszerű...
A sávszélesség bővítés nem csak pénz kérdése. Mi már több, mint fél éve akarjuk a Hungarnet vonalunkat bővíteni, de kérésünk eddig süket fülekre talált. A pénzünk meglenne hozzá, de ennek ellenére sem tudtuk elérni, hogy tegyenek bármit is az ügyben.
Az általam felvázolt szinkronizálás sem megoldás, ráadásul a szolgáltatót nehéz rábeszélni ilyenre. Viszont azt a problémát, hogy az iskolán kívülről az oldal elérhető legyen, valahogyan kezelni kell. A Sulinet-es vonalak nem alkalmasak arra, hogy azon "szolgáltassunk".
Nálunk is állandó probléma, hogy lassú az elérés és ezért nem szívesen használják a diákok otthonról a portált. Erre jelenleg nincs más lehetőség, csak az, ha külső szolgáltatóhoz teszem ki a publikus felületet, de ennek sok buktatója van, ahogy azt már sokan elmondtátok.
Az általam felvázolt szinkronizálás sem megoldás, ráadásul a szolgáltatót nehéz rábeszélni ilyenre. Viszont azt a problémát, hogy az iskolán kívülről az oldal elérhető legyen, valahogyan kezelni kell. A Sulinet-es vonalak nem alkalmasak arra, hogy azon "szolgáltassunk".
Nálunk is állandó probléma, hogy lassú az elérés és ezért nem szívesen használják a diákok otthonról a portált. Erre jelenleg nincs más lehetőség, csak az, ha külső szolgáltatóhoz teszem ki a publikus felületet, de ennek sok buktatója van, ahogy azt már sokan elmondtátok.
Sziasztok!
Eddig nem nagyon volt időm belefolyni a társalgásba, de mivel szorosan ide kapcsolódig ezért megemlítem, hogy éppen mostanában indítjuk be a Moodle tárhelyszolgáltatásunkat (http://moodleportal.hu), és ha egy csekély összeget rá tud szánni az intézmény, akkor tudunk biztosítani 100MBit/s elérési sebességet, a szükséges szoftverkörnyezetet, no és a szakértelmet :)
Vágvölgyi Csaba
Eddig nem nagyon volt időm belefolyni a társalgásba, de mivel szorosan ide kapcsolódig ezért megemlítem, hogy éppen mostanában indítjuk be a Moodle tárhelyszolgáltatásunkat (http://moodleportal.hu), és ha egy csekély összeget rá tud szánni az intézmény, akkor tudunk biztosítani 100MBit/s elérési sebességet, a szükséges szoftverkörnyezetet, no és a szakértelmet :)
Vágvölgyi Csaba
Való igaz, a technikai részre is oda kell figyelni.
A sulinetes vonal sajnos tényleg csak pont arra elég, hogy legyen egyáltalán valamilyen internetes elérés.
A Csabáék által létrehozott/létrehozandó portál-tárhely remélhetőleg sokak problémáját meg fogja oldani.
A sulinetes vonal sajnos tényleg csak pont arra elég, hogy legyen egyáltalán valamilyen internetes elérés.
A Csabáék által létrehozott/létrehozandó portál-tárhely remélhetőleg sokak problémáját meg fogja oldani.
Szia!
Nem tudom, milyen technikai akadálya van annak, hogy a tanulók otthonról is elérjék az "éles" moodle-t, szerintem ezek elhárítása és egy rendszer használata lenne a járható út.
Ha ez semmiképpen sem megoldható, én nem telepítenék egy második moodle-t, hanem az éleset másolnám a kintről elérhető tárhelyre és ugyanazt az adatbázist tenném mögé, így gyakorlatilag két frontend lenne egyazon adatbázishoz. Ez biztosan vet fel olyan kérdéseket, problémákat, ami így elsőre nekem nem jut eszembe, de szerintem működő megoldás lehet, bár sosem próbáltam :-)
Vince
szerk: Gyula egy perccel megelőzött, így megerősítem az általa leírtakat :-)
Nem tudom, milyen technikai akadálya van annak, hogy a tanulók otthonról is elérjék az "éles" moodle-t, szerintem ezek elhárítása és egy rendszer használata lenne a járható út.
Ha ez semmiképpen sem megoldható, én nem telepítenék egy második moodle-t, hanem az éleset másolnám a kintről elérhető tárhelyre és ugyanazt az adatbázist tenném mögé, így gyakorlatilag két frontend lenne egyazon adatbázishoz. Ez biztosan vet fel olyan kérdéseket, problémákat, ami így elsőre nekem nem jut eszembe, de szerintem működő megoldás lehet, bár sosem próbáltam :-)
Vince
szerk: Gyula egy perccel megelőzött, így megerősítem az általa leírtakat :-)