Az elmúlt években a Moodle Magyarország leggyakrabban alkalmazott eLearning keretrendszerévé vált. Gazdag eszközkészlete, sokoldalú integrációs lehetőségei, valamint a korszerű pedagógiai módszerek támogatása megerősítette a felsőoktatásban betöltött helyét és egyre nagyobb érdeklődést vált ki a közoktatás valamint a vállalati szektor részéről is.
Immáron hatodik alkalommal hívjuk tanácskozásra a magyar Moodle közösség tagjait. Szeretnénk, ha mindaz a tapasztalat, amely eddig felhalmozódott, közkinccsé válna, és megvitatnánk a közeljövő változásait. Várjuk a tapasztalt Moodle-felhasználókat, s azokat, akik még csak most ismerkednek az eLearning világával és keresik a megfelelő eszközt céljaik megvalósítására.
A rendezvény egyik fő témája a hosszas fejlesztés után megjelent Moodle 2.0 lesz. Milyen változásokat hozott az új verzió? Milyen nehézségekkel jár a verzióváltás és hogyan tudunk rá felkészülni? A konferencián kiemelt szerepet kap a tananyagfejlesztés és az eLearning módszertana, hiszen a közelmúltban számos intézmény kezdett tananyagfejlesztési projektekbe, melyeket pályázati forrásokból valósítanak meg. Ezekben a projektekben rövid idő alatt nagy mennyiségű digitális tananyag előállítása a cél, de a szakmai tudást képviselő kutatók/oktatók nem ismerik a fejlesztéshez használható szoftvereket, az eLearninghez köthető szabványokat és nem rendelkeznek módszertani gyakorlattal sem az ilyen típusú tananyagok előállításához. A konferencián ezeket a tapasztalatokat, megoldásokat szeretnénk összefoglalni.
A konferencia első két napján előadások hangzanak el, melyekhez kerekasztal beszélgetések kapcsolódnak. A harmadik nap a gyakorlati munkáé. A kezdők, és a haladók egyaránt találhatnak érdeklődésüknek megfelelő tutoriálokat, ahol újabb szemszögből ismerhetik meg a Moodle 2-es verzióját, a Mahara ePortfólió rendszert, megismerhetik a legnépszerűbb szabad forráskódú tananyagfejlesztő eszközöket és módszertani segítséget kaphatnak az elektronikus tananyagok fejlesztéséhez.
Az előadások tervezett témái:
- Moodle a közoktatásban, a felsőoktatásban és a felnőttképzésben és a szakképzésben – Hogyan használjuk a Moodle-t az oktatásban? Hogyan segíti a Moodle a tanítási folyamat hatékonyságát, s mennyiben alakítja át a diákok viszonyát a tanuláshoz? A Moodle, mint közösségi portál. Milyen oktatási tapasztalatok halmozódtak fel, s milyen módszertani változásokat hozott magával a Moodle?
- ePortfólió – az ePortfólió típusai, személyes és intézményi portfólió kialakítása, szabad forráskódú ePortfólió megoldások, portfólió alapú értékelés, személyes tanulási terek, (e)Portfólió a magyar oktatásban. Az ePortfólió, mint az alumni rendszerek kapuja.
- A könyvtárak szerepe az intézményi elektronikus szolgáltatásokban – A hagyományos szolgáltatások bővítése vagy a fenntartható fejlődés, mi motiválja a könyvtárakat az eLearning és ePortfólió szolgáltatások felé?
- Az eLearning szerepe a pályázati projektekben – Tananyagfejlesztés a pályázatokban: Mit, mivel és hogyan? A pályázati projektek által megkövetelt szabványos formátumok közül melyiket válasszam (SCORM, Docbook)? Szerzői jogi kérdések a tananyagfejlesztésben. Moodle mint disszeminációs és kollaboratív felület hazai és nemzetközi projektekben.
- Módszertani útmutatók elektronikus tananyagokhoz – Pedagógiai modellek az eLearningben. Kurzusszervezés képzési forma szerint, didaktikai dizájn, tevékenységi formák módszertana és az oktatási folyamat programozása, avagy miként virtualizálhatom a tantermi óráimat? A tanulásirányítás és értékelés tervezése és eszközei.
- mLearning – a mobiltelefonok szerepe a eLearningben - Tanulás bárhol és bármikor mobil eszközök segítségével. Az érintőképernyős eszközökben rejlő lehetőségek és korlátok az LMS rendszerek használatában. Mobilra optimalizált Moodle megjelenés vagy dedikált mobil alkalmazások?
- Moodle integráció – Hogyan integrálható a Moodle az intézményi informatikai infrastruktúrába? Hogyan valósítható meg a tanulmányi rendszerek és a Moodle integrációja? Komplex eLearning rendszerek és hálózatok kialakítása Moodle Network alapokon. Tananyagtárházak integrációja a Moodle 2.0 repository API segítségével.
- Moodle feljesztések, kiegészítő modulok, blokkok – hasznos vagy éppen nélkülözhetetlen modulok/blokkok alkalmazása. Egyedi modulfejlesztések, modulok honosítása.
- Közösségi hálózatok helye és szerepe az oktatásban - Lehet-e tanulásra használni a közösségi hálózatokat (Twitter, Facebook, ...)? Ha igen, akkor hogyan győzzük le a tanulók/tanárok ezzel kapcsolatos fenntartásait? Közösségi oldalak integrációja a Moodle keretrendszerbe.
- oktatóknak, tanároknak, tanítóknak;
- informatikusoknak, rendszergazdáknak;
- oktatásszervezőknek;
- döntéshozóknak;
- intézményvezetőknek.
Mindazoknak szól ez a konferencia, akik Moodle-t használnak, s szeretnék megosztani tapasztalataikat, vagy választ szeretnének kapni kérdéseikre. Azoknak, akik most szeretnék bevezetni eLearning vagy ePortfólió rendszerüket, de nem tudják, hogy hogyan fogjanak hozzá. Azoknak, akik az oktatás hatékonyságának növeléséhez keresnek eszközt és módszert. Nem utolsó sorban azoknak a döntéshozóknak, akiknek oktatásfejlesztési ügyekben kell döntést hozniuk.
A rendezvény helyszíne és időpontja:
Szent István Egyetem
2100 Gödöllő, Páter Károly utca 1.
Időpont: 2011. június 23-25.
A konferencia honlapja: http://moodlemoot.hu/
E-mail: moodlekonf@gmail.com
Twitter: http://twitter.com/moodlemoot_hu
Határidők:
Jelentkezés előadás tartására (absztrakt leadása): 2011. június 6.
Jelentkezés résztvevőként: 2011. június 15.