Offline feladatok programozott hozzáadása

Offline feladatok programozott hozzáadása

Nits László írta időpontban
Válaszok szám: 11
Sziasztok!
Offline feladatokat szeretnék kurzusokhoz hozzáadni. (kb. 20-30db / kurzus.)
Született erre már a "kézimunkán" kívül valamilyen programozott megoldás?
Ha nem, akkor merre érdemes elindulni?




Válasz erre: Nits László

Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása

Bánhidi Árpád írta időpontban
Szia!

A Grade-nek van egy olyan változata, ami Java-s és ott egyszerre lehet a pontokat/jegyeket szerkeszteni a saját gépeden, nem webes felületen. Még nem próbáltam, így nem tudom, hogy új értékelendő tevékenységet lehet-e vele felvinni, de hátha.
Válasz erre: Bánhidi Árpád

Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása

Nits László írta időpontban
Köszi Árpi a gyors választ!
Honnan lehet letölteni az általad említett Java-s grade verziót?
Rájöttem, hogy a problémámat megoldja 2-3 "sablon kurzus", melyekből az offline feladatokat importálni tudom. Nem kell kódolni :-)



Válasz erre: Nits László

Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása

Bánhidi Árpád írta időpontban
Erre gondoltam: http://moodle.org/mod/data/view.php?d=13&rid=350
Amikor importálod a sablonból, akkor nem lesz gond a dátumokkal? Vagy a határidőket kikapcsolod?
A jegyeknél lényeges, hogy mikor kapta a diák?

Válasz erre: Bánhidi Árpád

Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása

Nits László írta időpontban
Határidőket kikapcsolom. A jegyek (pontok) beirásának dátumát és idejét a moodle rögzíti. Tanár megjegyzésben megadhatja a számonkérés idejét, témáját. Sajnos néhány kollégának a bejelentkezés is gondot jelent ...,ezért igyekszünk a minimálisra redukálni a "kattintások" számát.
Szeptembertől egész iskola átáll az elektronikus adminisztrációra, de sokat tanulunk a "próba" osztályoknál.
Válasz erre: Nits László

Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása

Bánhidi Árpád írta időpontban
A probléma a bejelentkezéssel ismerős. :-)

Ja, persze, hiszen még mail-t is kap a gyerek a pont/jegy adásáról és a megjegyzésről.

Az elektronikus naplózás miatt kérdeztem, hogy milyen módon használjátok. Jó lenne úgy módosítani a jegy modult, hogy a tevékenység hozzáadására kattintás után egyből a jegyeket szerkeszthesse.
Gondolkozom én is azon, hogy, ha még nem is az egész iskolában, de a szakmai képzésekben már ez is menjen. Bár nálunk még mindig döcögős az eLearning alkalmazása. :-(

Nekem gondom van még a hiányzások nyilvántartásával is. Azt láttam, hogy ti miként módosítottátok az attendance modult/blokkot, amit értek is, csak én egyelőre más megközelítésben szeretném megoldani ezt a problémát.

Az elméletem az, hogy legyen egy osztályfőnöki kurzus, ahol a diák az összes jegyén kívül (erre van modul) az összes tárgy (kurzus) hiányzását is láthatja (vagy én vezetem a meglévő papíros napló alapján).
Ez nekem, mint osztályfőnöknek néhány álmatlan éjszakával kevesebbet eredményezne, mert én is egyben látom az osztály hiányzásait. Az már csak hab a tortára, ha valami statisztikát is csinál, amit félévente egyetlen kattintással elküldhetek a főnökömnek. Vagy az igazgatói modulban ő egyben látja az osztályok statisztikáit, de lehet, hogy messzire megyek, mert ez már túl sok fejlesztést kíván.
Válasz erre: Bánhidi Árpád

Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása

Nits László írta időpontban
A haladási naplónk+ófő modul (osztályfőnöki kurzushoz adjuk) 95%-os. Néhány "politikai" döntésre várunk. Pl.: Meddig engedjük a tanároknak a hiányzások utólagos bevitelét, vagy az ófő felülbírálhassa-e a szaktanári adatbevitelt, stb. Mivel az adminisztráció az "ablakba" kerül, ezért a rendszerbe ellenőrzési/figyelmeztetési funkciókat építettünk. Pl.: Le lehet kérdezni az adminisztrációs elmaradásokat; kolléga igazgatótól figyelmeztető mailt kap, ha elfelejti az óra bevitelét; "büntető pont" , ha az órád előtt és után is egy tanuló hiányzó volt, de nálad jelen volt (persze szeretheti a diák a tanórát annyira, hogy betegen is bejön :-) ) A magas pontszám így a hanyag nyilvántartás (hiányzási) jelzője.
Most kb. 40 tanár használja, de kevés a panasz, inkább pozitívak a visszajelzések.
És persze a hiányzásokat idén (5 osztályban) már percre pontosan a moodle összegezte az osztályozóértekezlethez :-)
Vezetői modulunk még nincsen, minden tanár számára nyilvánosak a statisztikák, így figyelmeztethetik egymást az elmaradásokról.

Az osztálynapló nehezebb dió. Szeretném megtartani a moodle-ben rejlő lehetőségek (tesztek, fileok feltöltése, stb.) osztályozhatóságát, de ez kb. a kollégák 70%-nak bonyolult. "Megijednek" a szerkesztés bekapcsolása után megjelenő sok apró ikontól....
Ezért a héten úgy döntöttem, hogy előre kapnak félévenként 5,10,15 offline feladatot. Így 2 kattintás után csak egy táblázatot kell a jegyekkel feltölteniük, amivel feltehetően kevesebb probléma lesz.


Válasz erre: Nits László

Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása

Bánhidi Árpád írta időpontban
Úgy látom keményen dolgoztok, dolgoztatok ezen az adminisztrációs modulon. Már ez az állapota is jól használhatónak látszik.

Mennyibe kerül majd ez a modul, ha elkészültök vele? Milyen módon akarjátok terjeszteni?
Válasz erre: Bánhidi Árpád

Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása

Nits László írta időpontban
Nem szeretnénk pénzt kérni érte. Persze önkormányzati, alapítványi támogatás jól jönne.elfogad

Következő problémákat kell megoldani:
- Sajnos az egyszerű/elronthatatlan használathoz bele kellett kicsit nyúlni a moodle forráskódjába (főleg a grade modulba), így a verzióváltás nehézkes
- Kurzusok/tanulók elnevezésekor szintaktikai szabályokat kell követni a helyes működéshez
Ezekre a problémákra lehet nincs megoldás, hiszen a kollégák igényeik/képességeik eltérőek lesznek évtizedekig...

Ami pozitívum:
- Bármilyen képzési szerkezethez/egyéni igényhez igazodik a rendszer, azáltal, hogy a tanár a képzési napokat szabadon veheti fel (nem órarendből generálja a képzési napokat) Ez persze egy általános iskolánál felesleges, így ők bonyolultnak fogják találni.


Válasz erre: Nits László

Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása

Papp Gyula írta időpontban
Izgalmas dolgokról írsz. Nagyon tetszik. Most azonban a második felére reagálnék. Nagy fájdalom ez nekünk - mármint a kollégák informatikai írástudása. Ez nálunk is lehangoló. Csúnya dolog, mikor az értelmiség értetlenkedik. Ezen viszont radikálisan változtatni kellene. Viszont ennek felszámolásához pénz kell. Aki viszont a pénzt adja (állam) igen furcsa képzési programokat szokott ehhez társítani. Minden olyan elmázolt, csak papíron teljesített, következmények nélküli.
Jó lenne kitalálni egy alulról szerveződő, de hatékony képzési támogatást.
Válasz erre: Papp Gyula

Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása

Nits László írta időpontban
Itt a Jedlikben 15 éve folyik a tanárok belső informatikai képzése. Állami támogatásból nagyon sok kolléga oktatásinformatikusi képzésen vett részt. (ez szintén Jedlikben folyó képzés volt a régióban, sok hasznos ismerettel megtöltve)
A "lázadók vezére" (viccesen így hívja magatát a moodle-t szidó kolléga) is részt vett ezeken a képzéseken, ráadásul az oktatásinformatikus végzettségére pótlékot is kap.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy a képzés fontos, de a fenti példa mutatja, hogy a problémákat nem teljesen oldja meg.
Válasz erre: Papp Gyula

Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása

Bánhidi Árpád írta időpontban
Én most az NSZFI által indított eLearning tananyagszerkesztő tanfolyamra "járok". A Prompt Oktatóközpont csinálja és Moodle-t használnak. Az egész távoktatásban zajlik, ezért írtam, hogy "járok", mert mindent otthon tudok csinálni. Nekem tetszik ez a képzés, van, amiben tanultam újat és van követelmény is, úgyhogy dolgozni kell rendesen. Ez egy pozitív példa.

Pénzzel lehet, hogy sikerül olyan képzéseket indítani, ami értelmes és nem csak a papír meg a kreditpont megszerzésére jó, de a személyes hozzáállást nem fogjuk tudni megváltoztatni. Lásd Laciék esete (is). Inkább talán a pozitív példa fog jobban hatni. Ha sokan lesznek, akik használnak eLearning rendszereket és azt jó eredménnyel teszik, akkor előbb-utóbb más is be fog állni a sorba.