Sziasztok!
Offline feladatokat szeretnék kurzusokhoz hozzáadni. (kb. 20-30db / kurzus.)
Született erre már a "kézimunkán" kívül valamilyen programozott megoldás?
Ha nem, akkor merre érdemes elindulni?
Válasz erre: Nits László
Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása
Bánhidi Árpád írta időpontban
Szia!
A Grade-nek van egy olyan változata, ami Java-s és ott egyszerre lehet a pontokat/jegyeket szerkeszteni a saját gépeden, nem webes felületen. Még nem próbáltam, így nem tudom, hogy új értékelendő tevékenységet lehet-e vele felvinni, de hátha.
A Grade-nek van egy olyan változata, ami Java-s és ott egyszerre lehet a pontokat/jegyeket szerkeszteni a saját gépeden, nem webes felületen. Még nem próbáltam, így nem tudom, hogy új értékelendő tevékenységet lehet-e vele felvinni, de hátha.
Válasz erre: Bánhidi Árpád
Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása
Nits László írta időpontban
Köszi Árpi a gyors választ!
Honnan lehet letölteni az általad említett Java-s grade verziót?
Rájöttem, hogy a problémámat megoldja 2-3 "sablon kurzus", melyekből az offline feladatokat importálni tudom. Nem kell kódolni :-)
Honnan lehet letölteni az általad említett Java-s grade verziót?
Rájöttem, hogy a problémámat megoldja 2-3 "sablon kurzus", melyekből az offline feladatokat importálni tudom. Nem kell kódolni :-)
Válasz erre: Nits László
Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása
Bánhidi Árpád írta időpontban
Erre gondoltam: http://moodle.org/mod/data/view.php?d=13&rid=350
Amikor importálod a sablonból, akkor nem lesz gond a dátumokkal? Vagy a határidőket kikapcsolod?
A jegyeknél lényeges, hogy mikor kapta a diák?
Amikor importálod a sablonból, akkor nem lesz gond a dátumokkal? Vagy a határidőket kikapcsolod?
A jegyeknél lényeges, hogy mikor kapta a diák?
Válasz erre: Bánhidi Árpád
Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása
Nits László írta időpontban
Határidőket kikapcsolom. A jegyek (pontok) beirásának dátumát és idejét a moodle rögzíti. Tanár megjegyzésben megadhatja a számonkérés idejét, témáját. Sajnos néhány kollégának a bejelentkezés is gondot jelent ...,ezért igyekszünk a minimálisra redukálni a "kattintások" számát.
Szeptembertől egész iskola átáll az elektronikus adminisztrációra, de sokat tanulunk a "próba" osztályoknál.
Szeptembertől egész iskola átáll az elektronikus adminisztrációra, de sokat tanulunk a "próba" osztályoknál.
Válasz erre: Nits László
Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása
Bánhidi Árpád írta időpontban
A probléma a bejelentkezéssel ismerős. :-)
Ja, persze, hiszen még mail-t is kap a gyerek a pont/jegy adásáról és a megjegyzésről.
Az elektronikus naplózás miatt kérdeztem, hogy milyen módon használjátok. Jó lenne úgy módosítani a jegy modult, hogy a tevékenység hozzáadására kattintás után egyből a jegyeket szerkeszthesse.
Gondolkozom én is azon, hogy, ha még nem is az egész iskolában, de a szakmai képzésekben már ez is menjen. Bár nálunk még mindig döcögős az eLearning alkalmazása. :-(
Nekem gondom van még a hiányzások nyilvántartásával is. Azt láttam, hogy ti miként módosítottátok az attendance modult/blokkot, amit értek is, csak én egyelőre más megközelítésben szeretném megoldani ezt a problémát.
Az elméletem az, hogy legyen egy osztályfőnöki kurzus, ahol a diák az összes jegyén kívül (erre van modul) az összes tárgy (kurzus) hiányzását is láthatja (vagy én vezetem a meglévő papíros napló alapján).
Ez nekem, mint osztályfőnöknek néhány álmatlan éjszakával kevesebbet eredményezne, mert én is egyben látom az osztály hiányzásait. Az már csak hab a tortára, ha valami statisztikát is csinál, amit félévente egyetlen kattintással elküldhetek a főnökömnek. Vagy az igazgatói modulban ő egyben látja az osztályok statisztikáit, de lehet, hogy messzire megyek, mert ez már túl sok fejlesztést kíván.
Ja, persze, hiszen még mail-t is kap a gyerek a pont/jegy adásáról és a megjegyzésről.
Az elektronikus naplózás miatt kérdeztem, hogy milyen módon használjátok. Jó lenne úgy módosítani a jegy modult, hogy a tevékenység hozzáadására kattintás után egyből a jegyeket szerkeszthesse.
Gondolkozom én is azon, hogy, ha még nem is az egész iskolában, de a szakmai képzésekben már ez is menjen. Bár nálunk még mindig döcögős az eLearning alkalmazása. :-(
Nekem gondom van még a hiányzások nyilvántartásával is. Azt láttam, hogy ti miként módosítottátok az attendance modult/blokkot, amit értek is, csak én egyelőre más megközelítésben szeretném megoldani ezt a problémát.
Az elméletem az, hogy legyen egy osztályfőnöki kurzus, ahol a diák az összes jegyén kívül (erre van modul) az összes tárgy (kurzus) hiányzását is láthatja (vagy én vezetem a meglévő papíros napló alapján).
Ez nekem, mint osztályfőnöknek néhány álmatlan éjszakával kevesebbet eredményezne, mert én is egyben látom az osztály hiányzásait. Az már csak hab a tortára, ha valami statisztikát is csinál, amit félévente egyetlen kattintással elküldhetek a főnökömnek. Vagy az igazgatói modulban ő egyben látja az osztályok statisztikáit, de lehet, hogy messzire megyek, mert ez már túl sok fejlesztést kíván.
Válasz erre: Bánhidi Árpád
Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása
Nits László írta időpontban
A haladási naplónk+ófő modul (osztályfőnöki kurzushoz adjuk) 95%-os. Néhány "politikai" döntésre várunk. Pl.: Meddig engedjük a tanároknak a hiányzások utólagos bevitelét, vagy az ófő felülbírálhassa-e a szaktanári adatbevitelt, stb. Mivel az adminisztráció az "ablakba" kerül, ezért a rendszerbe ellenőrzési/figyelmeztetési funkciókat építettünk. Pl.: Le lehet kérdezni az adminisztrációs elmaradásokat; kolléga igazgatótól figyelmeztető mailt kap, ha elfelejti az óra bevitelét; "büntető pont" , ha az órád előtt és után is egy tanuló hiányzó volt, de nálad jelen volt (persze szeretheti a diák a tanórát annyira, hogy betegen is bejön :-) ) A magas pontszám így a hanyag nyilvántartás (hiányzási) jelzője.
Most kb. 40 tanár használja, de kevés a panasz, inkább pozitívak a visszajelzések.
És persze a hiányzásokat idén (5 osztályban) már percre pontosan a moodle összegezte az osztályozóértekezlethez :-)
Vezetői modulunk még nincsen, minden tanár számára nyilvánosak a statisztikák, így figyelmeztethetik egymást az elmaradásokról.
Az osztálynapló nehezebb dió. Szeretném megtartani a moodle-ben rejlő lehetőségek (tesztek, fileok feltöltése, stb.) osztályozhatóságát, de ez kb. a kollégák 70%-nak bonyolult. "Megijednek" a szerkesztés bekapcsolása után megjelenő sok apró ikontól....
Ezért a héten úgy döntöttem, hogy előre kapnak félévenként 5,10,15 offline feladatot. Így 2 kattintás után csak egy táblázatot kell a jegyekkel feltölteniük, amivel feltehetően kevesebb probléma lesz.
Most kb. 40 tanár használja, de kevés a panasz, inkább pozitívak a visszajelzések.
És persze a hiányzásokat idén (5 osztályban) már percre pontosan a moodle összegezte az osztályozóértekezlethez :-)
Vezetői modulunk még nincsen, minden tanár számára nyilvánosak a statisztikák, így figyelmeztethetik egymást az elmaradásokról.
Az osztálynapló nehezebb dió. Szeretném megtartani a moodle-ben rejlő lehetőségek (tesztek, fileok feltöltése, stb.) osztályozhatóságát, de ez kb. a kollégák 70%-nak bonyolult. "Megijednek" a szerkesztés bekapcsolása után megjelenő sok apró ikontól....
Ezért a héten úgy döntöttem, hogy előre kapnak félévenként 5,10,15 offline feladatot. Így 2 kattintás után csak egy táblázatot kell a jegyekkel feltölteniük, amivel feltehetően kevesebb probléma lesz.
Válasz erre: Nits László
Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása
Bánhidi Árpád írta időpontban
Úgy látom keményen dolgoztok, dolgoztatok ezen az adminisztrációs modulon. Már ez az állapota is jól használhatónak látszik.
Mennyibe kerül majd ez a modul, ha elkészültök vele? Milyen módon akarjátok terjeszteni?
Mennyibe kerül majd ez a modul, ha elkészültök vele? Milyen módon akarjátok terjeszteni?
Válasz erre: Bánhidi Árpád
Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása
Nits László írta időpontban
Nem szeretnénk pénzt kérni érte. Persze önkormányzati, alapítványi támogatás jól jönne.
Következő problémákat kell megoldani:
- Sajnos az egyszerű/elronthatatlan használathoz bele kellett kicsit nyúlni a moodle forráskódjába (főleg a grade modulba), így a verzióváltás nehézkes
- Kurzusok/tanulók elnevezésekor szintaktikai szabályokat kell követni a helyes működéshez
Ezekre a problémákra lehet nincs megoldás, hiszen a kollégák igényeik/képességeik eltérőek lesznek évtizedekig...
Ami pozitívum:
- Bármilyen képzési szerkezethez/egyéni igényhez igazodik a rendszer, azáltal, hogy a tanár a képzési napokat szabadon veheti fel (nem órarendből generálja a képzési napokat) Ez persze egy általános iskolánál felesleges, így ők bonyolultnak fogják találni.
Következő problémákat kell megoldani:
- Sajnos az egyszerű/elronthatatlan használathoz bele kellett kicsit nyúlni a moodle forráskódjába (főleg a grade modulba), így a verzióváltás nehézkes
- Kurzusok/tanulók elnevezésekor szintaktikai szabályokat kell követni a helyes működéshez
Ezekre a problémákra lehet nincs megoldás, hiszen a kollégák igényeik/képességeik eltérőek lesznek évtizedekig...
Ami pozitívum:
- Bármilyen képzési szerkezethez/egyéni igényhez igazodik a rendszer, azáltal, hogy a tanár a képzési napokat szabadon veheti fel (nem órarendből generálja a képzési napokat) Ez persze egy általános iskolánál felesleges, így ők bonyolultnak fogják találni.
Válasz erre: Nits László
Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása
Papp Gyula írta időpontban
Izgalmas dolgokról írsz. Nagyon tetszik. Most azonban a második felére reagálnék. Nagy fájdalom ez nekünk - mármint a kollégák informatikai írástudása. Ez nálunk is lehangoló. Csúnya dolog, mikor az értelmiség értetlenkedik. Ezen viszont radikálisan változtatni kellene. Viszont ennek felszámolásához pénz kell. Aki viszont a pénzt adja (állam) igen furcsa képzési programokat szokott ehhez társítani. Minden olyan elmázolt, csak papíron teljesített, következmények nélküli.
Jó lenne kitalálni egy alulról szerveződő, de hatékony képzési támogatást.
Jó lenne kitalálni egy alulról szerveződő, de hatékony képzési támogatást.
Válasz erre: Papp Gyula
Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása
Nits László írta időpontban
Itt a Jedlikben 15 éve folyik a tanárok belső informatikai képzése. Állami támogatásból nagyon sok kolléga oktatásinformatikusi képzésen vett részt. (ez szintén Jedlikben folyó képzés volt a régióban, sok hasznos ismerettel megtöltve)
A "lázadók vezére" (viccesen így hívja magatát a moodle-t szidó kolléga) is részt vett ezeken a képzéseken, ráadásul az oktatásinformatikus végzettségére pótlékot is kap.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy a képzés fontos, de a fenti példa mutatja, hogy a problémákat nem teljesen oldja meg.
A "lázadók vezére" (viccesen így hívja magatát a moodle-t szidó kolléga) is részt vett ezeken a képzéseken, ráadásul az oktatásinformatikus végzettségére pótlékot is kap.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy a képzés fontos, de a fenti példa mutatja, hogy a problémákat nem teljesen oldja meg.
Válasz erre: Papp Gyula
Tárgy: Offline feladatok programozott hozzáadása
Bánhidi Árpád írta időpontban
Én most az NSZFI által indított eLearning tananyagszerkesztő tanfolyamra "járok". A Prompt Oktatóközpont csinálja és Moodle-t használnak. Az egész távoktatásban zajlik, ezért írtam, hogy "járok", mert mindent otthon tudok csinálni. Nekem tetszik ez a képzés, van, amiben tanultam újat és van követelmény is, úgyhogy dolgozni kell rendesen. Ez egy pozitív példa.
Pénzzel lehet, hogy sikerül olyan képzéseket indítani, ami értelmes és nem csak a papír meg a kreditpont megszerzésére jó, de a személyes hozzáállást nem fogjuk tudni megváltoztatni. Lásd Laciék esete (is). Inkább talán a pozitív példa fog jobban hatni. Ha sokan lesznek, akik használnak eLearning rendszereket és azt jó eredménnyel teszik, akkor előbb-utóbb más is be fog állni a sorba.
Pénzzel lehet, hogy sikerül olyan képzéseket indítani, ami értelmes és nem csak a papír meg a kreditpont megszerzésére jó, de a személyes hozzáállást nem fogjuk tudni megváltoztatni. Lásd Laciék esete (is). Inkább talán a pozitív példa fog jobban hatni. Ha sokan lesznek, akik használnak eLearning rendszereket és azt jó eredménnyel teszik, akkor előbb-utóbb más is be fog állni a sorba.