Járványügyi tapasztalatok?

Járványügyi tapasztalatok?

Rózsahegyi Péter írta időpontban
Válaszok szám: 5

Sziasztok,

Ez a kérdés (vagy kérés) inkább illene a pedagógiai fórumba, de mivel ott eléggé leült a buli, inkább itt teszem fel.

Megosztanátok, hogy mik a tapasztalatok a Moodle Nagy Járványügyi Vesztegzár alatti használatáról? Sikerült új felhasználókat (tanárokat) bevonni a munkába? Vagy teljesen leállt mindenki és csak a Google Classroom, a Wordwall és hasonlók mennek? Bírta a rendszer a terhelést? Használtok tananyagokat, vagy csak a tesztírás megy Moodle-ben? Integráltátok a videós kapcsolatot (Jitsy, Alfaview)? Discord, Google Meet, Zoom, vagy valami más?

Minden infó érdekelne!

Üdv:

Péter

Válasz erre: Rózsahegyi Péter

Tárgy: Járványügyi tapasztalatok?

Vízvári László írta időpontban

Sziasztok!

Én speciális feladatra az orvosok és az ápolók illetve önkéntesek továbbképzésre alkalmaztam a Moodle-t. 25.000-nél több felhasználó jelentkezett be a portálunkra (https://tavoktatas.aeek.hu/) A záró tesztet több mint 5.000 orvos, 17.000 ápoló és 1.800 önkéntes töltötte eddig ki. B-learning gyakorlati része még folyik.

A sikeres teszt után automatikusan generált igazolást állítottunk ki.

Összességében jól vizsgázott a program (igaz a nagy érdeklődésre való tekintettel át kellett költöznünk egy új  szerverre, de viszonylag az is gördülékenyen ment.) A vissza jelzések során volt amikor automatikusan pontot tette a visszajelző link végére, de azt is sikerült kiküszöbölnünk.

Létrehoztunk egy tanári a tutorok és a gyakorlatvezető részre. Ott három adatbázisban rögzítik a gyakorlatot végzettek adatait. A minőségbiztosítási kérdőíven az 5 skálán 4,6-ra vizsgázott a program.

Üdvözlettel:

Vízvári László

Válasz erre: Rózsahegyi Péter

Tárgy: Járványügyi tapasztalatok?

Farkas Róbert írta időpontban

Üdv!

Elég vegyes tapasztalataim vannak... régóta dolgozom Moodle rendszerekkel és a nagy digitális munkarend bejelentés után nekem egyértelmű volt a válasz: Moodle.

Saját erőforrásokból és szívességből saját gyermekek iskoláinak be is vezettünk rendszereket, működik is gond nélkül, általános és mondhatni egyhangú megelégedésre. Mégis a különféle netes fórumokat, közösségi felbuzdulásokat tekintve alig-alig kerül szóba a Moodle - még olyan helyen is, ahol köztudottan használják ezt a rendszert. Miközben rongyosra vannak sztárolva olyan alkalmazások, amik mondjuk a Moodle alap funkcióinak tizedével vannak felvértezve. :)

Szóval, azt hiszem elég gyatra a Moodle marketingje! :D

Válasz erre: Rózsahegyi Péter

Tárgy: Járványügyi tapasztalatok?

Rózsahegyi Péter írta időpontban

Jó tudni, hogy van, ahol ilyen jól vizsgázott a rendszer. Nálunk (ovi+13 osztály) ötödiktől vannak Moodle kurzusok, de leginkább 7.-től használják a tanárok.

A suliban (eddig) nem volt hangsúlyos a távoktatás, nincs is tananyagszerkesztésben nagy gyakorlatunk. Leginkább az info tanárok használták, illetve sokan ebben íratják a teszteket. A vezetés eléggé szabad kezet ad az oktatási eszközök megválasztására, ami a Moodle szempontjából hátrány volt: mire megmutathattuk volna, hogy mi mindenre képes a Moodle, hirtelen mindenki szétszaladt Google Classroomtól LearningApps-ig. Persze valahol érthető, mert pl. néhánynak sokkal egyszerűbb az admin felülete, de ez általában sokkal kisebb tudással is jár. Amikor aztán probléma, hogy a Google egy feleletválasztós kérdésnél csak akkor adja meg a pontot, ha minden lehetséges választ bejelölt a gyermek, már hiába mondom, hogy bezzeg a Moodle részhalmazokat is többféleképpen tud értékelni...

Köszönöm az infót! Ha van még valakinek, ne féljen megosztani :)

Válasz erre: Rózsahegyi Péter

Tárgy: Járványügyi tapasztalatok?

Lőrik Lajos írta időpontban
Sziasztok!

Úgy gondoltam én is megosztom a tapasztalataimat, mert nagyon pozitívak. :)

Szerbiai szakközépiskola, 500 diák (60% magyar tannyalven és 40%-a szerb tannyelven), 65 tanár (hasonló százalékarányokkal).
Rendszerünk 8 éve működik, de aktívan csak 1-2 tanár használja (természetesen én vagyok az egyik). Az egyik kurzusom elsős tananyaghoz kötődik, a második kurzusom pedig végzős osztályokhoz. Tehát a gyerekek elsőben megtanulják használni a rendszert, később pedig reménykedünk, hogy nem felejtik el. A rendszer Office365-tel együtt működik (tehát azonos accountok vannak mindkét rendszerhez); O365 segítségével lehet bejelentkezni a Moodlebe.

Szerbiában március 16-án kezdődött a rendkívüli állapot, azóta nem volt "kalsszikus" oktatás a suliban. A minisztárium egy hetet adott, hogy átgondoljuk, hogyan tudnánk elektronikus úton tanítani a gyerekeinket. Március 17-én az iskolaigazgató kikérte a véleményemet, hogy milyen platformot használnánk: én rögtön a Moodle-t javasoltam hivatkozva arra, hogy a gyerekek már többé-kevésbé használják, a tanárokat pedig majd megtanítom. Másnapra (március 18-ra) elkészítettem egy nagyon rövid ismertetőt a rendszerről az osztályfőnökök részére és kiosztottam a O365-ös felhasználóneveket és jelszavakat, melyeket a tanároknak és diákonak használniuk kell. Ezenkívül minden tanár kapott egy kurzust, melybe pakolhatta az anyagait (később kiderült, hogy ez nem a lejobb verzió volt). Itt kezdődött egy kéthetes kálvária... :)

Naponta készítettem egy-két video tutorialt a rendszer használatáról: belpéssel kezdtem, utána Moodle kurzuselemek ismertetése (tanayagok, feladatok, tesztek), csoportok és csoportosítások, tanulók követése, finomhangolások. A vége az lett, hogy elkészült 9 videó magyar nyelven és 9 videó szerb nyelven a tanárok oktatására (egy videó 15-20 perces). Tehát a kollégáimat felkészítettem a rendszer használatára. A diákjaimat is megoldottam video tutorialokkal.

A videók mellett nagyon sok problémám volt a jelszavakkal. Az elejében napi szinten 20-30 személynek kellett jelszavat változtatnom (az O365-ben úgy van beállítva, hogy egyelőre csak én tudok jelszavat változtatni). Ez nagyon megterhelő volt.

A hivatalos távoktatás hétfőn, március 23-án indult. A rendszer délre le is fagyott, nem bírta a terhetlést. Pár szerver oldali beállítással azonban sikerült felélesztenem (több memóriát kellett adnom a rendszernek). Azóta leállás nélkül üzemel a rendszer...

A következő probléma a kollégáim nemtörődomsége volt: egyeseknek könnyebb volt engem felhívni és megkérdezni, mint a videómat végignézni végig. Egy hét után erre is találtam megoldást: 8,00-tól 13,00 óráig fogadtam a hívásokat és először én kérdeztem; a kérdésekim alapján pedig rögtön utasítottam a megfelelő videó megnézésére. :) Ez a telefonálgatásos-supportos két hét 18,5 órányi hívásomba került (ami számomra hitehetlen - még szerencse, hogy korlátlan előfizetéssel rendelkezem).

A harmadik probléma a fent említett "minden kolléga kapott egy kurzust"-ból adódott. Van olyan kollégánk, aki több tantárgyat is tanít, más-más osztályokban. Így muszáj volt valahogy a csoportokat és a csoportosításokat is megtanítanom nekik gyorstalpalással. Ez az egész azt eredmémyezte hogy a kollégák kurzusai kicsit kuszák lettek és a gyerekek könnyen eltévedtek bennük az elején. Később azonban már hozzászoktak és nem volt ebből gond.

A második héten a kollégák ráéreztek a dologra, kezdtek már kevesebbet hívogatni és kérdezgetni. Azonban a harmadik héten ismét megszaporodtak a hívások: kezdtték felfedezni a rendszert és találtak új dolgokat a feladatok között... Ez számomra pozitv élmény volt, ugyanis ebből láttam, hogy érdekli őket a dolog.

A tanulói visszajelzések többsége is pozitív, de ők jobbnak ítélték a kalsszikus oktatást. Több diákunk szegény sorsú, internetjük is csak elvétve van. De ők is megoldották pár hét alatt és csinálták a dolgukat.
Kollégáim közül volt akinek nagyon tetszett a felület, de volt olyan is, aki a háta közepére kívánta. Többségüktől nagyon sok dícséretet kaptam (főleg az oktatóvideóim miatt). Ekkora tiszteletet még sosem kaptam kollégáimtól és más környékbeli iskolákból is kapok elismerő szavakat. Ez most nagyon símogatja a lelkemet... :D Ezen kívül több kolléga jelezte, hogy jövőre szeretné a rendszert aktívabban használni, beépíteni a tantárgyaiba. Helyes!

Szerbiában május 31-ig be kell fejeznünk a koplett oktatást, és így be is fogjuk fejezni!
Remélem hasznos volt az élményem a rendszerrel kapcsolatban. Nekem is sokat jelentett, hogy ezt most leírhattam és megoszthattam veletek.
PS: elnézést a helyesírási hibákért, nem olvastam vissza amit írtam... :D

Válasz erre: Rózsahegyi Péter

Tárgy: Járványügyi tapasztalatok?

Makó Gábor írta időpontban

Üdv!

Nálunk is felpörögtek az események. :)   (Iskola jellege: gépészet, villamosság, informatika; ~600 tanuló nappali és felnőtt).

Alapvetően a Google felhőszolgáltatását használjuk: Classroom, Meet, Gmail... stb. Alapvetően jól vizsgázott a Google rendszere, persze vannak apróbb hibák.

A fiatalabb kollégák körében felmerült a Moodle rendszer hivatalos használata hosszútávon. Többen közülünk már eddig is használtuk (ha nem is minden funkcióját). Teljesen pozitív tapasztalataink vannak a Moodle rendszerrel kapcsolatban! Ezért is indultunk el ebbe az irányba, mint hivatalos, egységes e-Learning rendszer. :)

Tervezés alatt van a saját szerver működtetése, de a VPS is szóba került.


Gábor