Technikai fórum
Járványügyi tapasztalatok?
Sziasztok,
Ez a kérdés (vagy kérés) inkább illene a pedagógiai fórumba, de mivel ott eléggé leült a buli, inkább itt teszem fel.
Megosztanátok, hogy mik a tapasztalatok a Moodle Nagy Járványügyi Vesztegzár alatti használatáról? Sikerült új felhasználókat (tanárokat) bevonni a munkába? Vagy teljesen leállt mindenki és csak a Google Classroom, a Wordwall és hasonlók mennek? Bírta a rendszer a terhelést? Használtok tananyagokat, vagy csak a tesztírás megy Moodle-ben? Integráltátok a videós kapcsolatot (Jitsy, Alfaview)? Discord, Google Meet, Zoom, vagy valami más?
Minden infó érdekelne!
Üdv:
Péter
Sziasztok!
Én speciális feladatra az orvosok és az ápolók illetve önkéntesek továbbképzésre alkalmaztam a Moodle-t. 25.000-nél több felhasználó jelentkezett be a portálunkra (https://tavoktatas.aeek.hu/) A záró tesztet több mint 5.000 orvos, 17.000 ápoló és 1.800 önkéntes töltötte eddig ki. B-learning gyakorlati része még folyik.
A sikeres teszt után automatikusan generált igazolást állítottunk ki.
Összességében jól vizsgázott a program (igaz a nagy érdeklődésre való tekintettel át kellett költöznünk egy új szerverre, de viszonylag az is gördülékenyen ment.) A vissza jelzések során volt amikor automatikusan pontot tette a visszajelző link végére, de azt is sikerült kiküszöbölnünk.
Létrehoztunk egy tanári a tutorok és a gyakorlatvezető részre. Ott három adatbázisban rögzítik a gyakorlatot végzettek adatait. A minőségbiztosítási kérdőíven az 5 skálán 4,6-ra vizsgázott a program.
Üdvözlettel:
Vízvári László
Üdv!
Elég vegyes tapasztalataim vannak... régóta dolgozom Moodle rendszerekkel és a nagy digitális munkarend bejelentés után nekem egyértelmű volt a válasz: Moodle.
Saját erőforrásokból és szívességből saját gyermekek iskoláinak be is vezettünk rendszereket, működik is gond nélkül, általános és mondhatni egyhangú megelégedésre. Mégis a különféle netes fórumokat, közösségi felbuzdulásokat tekintve alig-alig kerül szóba a Moodle - még olyan helyen is, ahol köztudottan használják ezt a rendszert. Miközben rongyosra vannak sztárolva olyan alkalmazások, amik mondjuk a Moodle alap funkcióinak tizedével vannak felvértezve. :)
Szóval, azt hiszem elég gyatra a Moodle marketingje! :D
Jó tudni, hogy van, ahol ilyen jól vizsgázott a rendszer. Nálunk (ovi+13 osztály)
ötödiktől vannak Moodle kurzusok, de leginkább 7.-től használják a tanárok.
A suliban (eddig) nem volt hangsúlyos a távoktatás, nincs is tananyagszerkesztésben nagy gyakorlatunk. Leginkább az info tanárok használták, illetve sokan ebben íratják a teszteket. A vezetés eléggé szabad kezet ad az oktatási eszközök megválasztására, ami a Moodle szempontjából hátrány volt: mire megmutathattuk volna, hogy mi mindenre képes a Moodle, hirtelen mindenki szétszaladt Google Classroomtól LearningApps-ig. Persze valahol érthető, mert pl. néhánynak sokkal egyszerűbb az admin felülete, de ez általában sokkal kisebb tudással is jár. Amikor aztán probléma, hogy a Google egy feleletválasztós kérdésnél csak akkor adja meg a pontot, ha minden lehetséges választ bejelölt a gyermek, már hiába mondom, hogy bezzeg a Moodle részhalmazokat is többféleképpen tud értékelni...
Köszönöm az infót! Ha van még valakinek, ne féljen megosztani :)
Üdv!
Nálunk is felpörögtek az események. :) (Iskola jellege: gépészet, villamosság, informatika; ~600 tanuló nappali és felnőtt).
Alapvetően a Google felhőszolgáltatását használjuk: Classroom, Meet, Gmail... stb. Alapvetően jól vizsgázott a Google rendszere, persze vannak apróbb hibák.
A fiatalabb kollégák körében felmerült a Moodle rendszer hivatalos használata hosszútávon. Többen közülünk már eddig is használtuk (ha nem is minden funkcióját). Teljesen pozitív tapasztalataink vannak a Moodle rendszerrel kapcsolatban! Ezért is indultunk el ebbe az irányba, mint hivatalos, egységes e-Learning rendszer. :)
Tervezés alatt van a saját szerver működtetése, de a VPS is szóba került.
Gábor