Előadásjavaslatok (MoodleMoot 2016)

Előadás

Ez az adatbázis a MoodleMoot 2016 konferencia előadás-javaslatait gyűjti. Amennyiben a konferencián szeretne előadást tartani, kérjük töltsön ki egy űrlapot a "Bejegyzés hozzáadása" gombra kattintva. (csak bejelentkezett felhasználók tölthetik ki)

Egy szerző akár több előadásjavaslatot is benyújthat.

Kérem, töltse ki az űrlap minden mezőjét!

Page: () 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ()

Név: Aknai Dóra Orsolya - Fehér Péter
e-mail: doraorsolya@gmail.com
Intézmény: IKT MasterMinds Kutatócsoport
Bemutatkozás:
   
Az előadás címe: Pedagógus szakmai csoportok Facebook-alapú tevékenységének elemzése
Prezentáció:
Cikk:
Online prezentáció: Prezentáció online elérhetősége
Absztrakt:

A közösségi oldalak népszerűvé válásával egyre több tanári fórum jelenik meg ezeken a felületeken, ennek ellenére kevés kutatás foglalkozik a pedagógusok közösségi oldalakon történő szakmai tevékenységével (Zakupszki, 2012). Kutatásunk célja annak vizsgálata, hogy milyen szerepet töltenek be ezek a csoportok a pedagógusok szakmai együttműködésében (hogyan jönnek létre, kik a résztvevői, mi jellemzi a csoportok interakcióit, aktivitását stb.).

Az elemzéshez több nyilvános és zárt csoport tevékenységét vizsgáltuk, többek között: Web 2.0 és IKT-eszközök módszertana; Interaktív_IKT_Velence_2015; IKT-s eszközök alkalmazása alsó tagozaton; MIE Magyarország;Tanfelügyeleti ellenőrzés és pedagógus-minősítés szakértőknek; IKT MasterMinds. 

Eddigi eredményeink két legfontosabb megállapítása: (1) A csoportok létszámától függetlenül a csoport tevékenységét meghatározó tagok (magas fokszámú csomópontok) száma kevesebb mint 5%. (2) A csoportok működésében az inaktív (lurkers ‑ "leskelődő") tagok szerepe elhanyagolhatónak látszik, a közös tudásépítésben nem vesznek részt. Kérdés, ez az arány növelhető-e, bevonhatók-e a résztvevők a valódi, kollaboratív tudásépítésbe?

 

Igényelt időkeret: 20 perc
Besorolás: közoktatás
felsőoktatás
digitális írástudás
közösségi hálózatok

 

Page: () 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ()