Előadások (MoodleMoot 2010)


Ez az adatbázis a MoodleMoot 2010 konferencia előadás-javaslatait gyűjti. Amennyiben a konferencián szeretne előadást tartani, kérjük töltsön ki egy űrlapot a "Bejegyzés hozzáadása" gombra kattintva. (csak bejelentkezett felhasználók tölthetik ki)

Egy szerző akár több előadásjavaslatot is benyújthat.

Kérem, töltse ki az űrlap minden mezőjét!

Page: () 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ()

Név: dr. Ollé János
e-mail: olle.janos@ppk.elte.hu
Intézmény: ELTE PPK Oktatás-Informatikai Szakcsoport
Bemutatkozó:
2004 óta foglalkozom moodle alapú rendszerekkel, jelenleg az ELTE eLearning rendszer szakmai vezetője vagyok. Oktatóként, kutatóként dolgozom az ELTE PPK Neveléstudományi Intézetben.

Bővebben: www.ollejanos.hu



Az előadás címe: Az instruktivista LCMS kultúra gátjai a konnektivista tanulási gyakorlattal szemben
Prezentáció:
PDF document MMoot_2010_OlleJanos.pdf
Absztrakt:
Ha a tanulás és a tartalom együttes menedzselésére keretrendszert hozunk létre, akkor annak már a létezése is kedvező oktatási környezetet szolgáltat egy instruktív pedagógia érvényesülésének. Ezt a szemléletet erősítik az oktatási folyamattal, tanulással kapcsolatos általános tanári és tanulói vélekedések is. A konnektivista tanulásértelmezés ezzel szemben hálózatokra, kreatív webes eszközhasználtra, illetve konnektivista képzésre ideális facilitátorokra és tanulókra épül. Ideális vagy akár reális felvonulási terület lehet hálózati tanulásra egy LCMS rendszer, vagy a köré és részben rá épülő oktatási kultúra?

A forráskód ismeretében alakítható moodle fejlődésének produktumaként megjelennek olyan elemek, amelyek alkalmassá teszik konnektivista tanulásra is? Ha a népszerű oktatási környezetet még nem használjuk erre, akkor milyen esélye lehet annak, hogy egy sokak által vizionált egyesített vagy átfogó rendszer létrehozása előtt eljut még ebbe az állapotba? A moodle 2.0 elhúzódó fejlesztésének fokozódó nyitottsága a web2 irányában tudatos kapcsolatkeresésnek tűnik, de vajon sikerül az egyensúlyi helyzetet kialakítani az LCMS és web2 alkalmazások térnyerése között?

A web2 folyóján (ügyesen) hajózó konnektivizmus jövőbeli térnyerése szempontjából kiemelt jelentőségű, hogy a web2 ideális vízhozamot, vagy árvizet produkál a tanulásról való gondolkodásban. Az árvíz nagy területeket érinthet, de a fegyelmezésre és oktatási tartalomra, illetve tanárközpontúságra építő pedagógia házainak összedöntése aligha vált ki szimpátiát a technológiára építő pedagógiai paradigmaváltások közül már többet sikeresen elbuktató (digitális bevándorló) őslakosokból. A “virtuális árterületen tartózkodó” gyakorlott és produktív internethasználó (nem csak csak digitális) nemzedékének sorsa mára már nem kérdéses.

A veszélyesen mély vizekbe cölöpöket verő bátrak tántorítatlanul haladnak egy funkciókat egyesítő rendszer felé. A holnaputánra tudjuk a választ, de a mai nap sürgető kérdése, hogy hamarabb lesz-e a facebookban professzionális eLearning alkalmazás mintsem önálló moodle tulajdonossá válna minden tanulni és “tanultatni” vágyó webes felhasználó? Népszerű ePortfolió rendszerünk “üzenőfalának” létezése bíztató a jó irányt tekintve, de amíg a kooperálva készülő dokumentumoknak “csak” a linkjét hozzuk át a google rendszereiből, addig aligha gondolhatunk moodle 3.0-ra.
Igényelt időkeret: 20 perc
Besorolás: felsőoktatás
konnektivizmus
web 2.0

Page: () 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ()