MoodleMoot 2007


A tervezett tutoriálok témái

A1 Moodle tanári tutoriál kezdő
B1 Adminisztrációs tevékenységek a tanári munkában
A2
Kooperatív eszközök használata a Moodle-ban
B2 e-Learning 2.0 a gyakorlatban
A3 Moodle CSS – hogyan szabjuk testre a Moodle megjelenését
B3 Mahara adminisztráció – hogyan üzemeltessük intézményi ePortfolio rendszerünket

Délelőtt
9-12 óráig

A1 Moodle tanári tutoriál kezdő

A2 Kooperatív eszközök használata a Moodle-ban

A3 Moodle CSS – hogyan szabjuk testre a Moodle megjelenését

Délután
13-16 óráig

B1 Adminisztrációs tevékenységek a tanári munkában

B2 e-Learning 2.0 a gyakorlatban

B3 Mahara adminisztráció

A1 Moodle tanári tutoriál (kezdő)

Tartalom: Alapvetően a keretrendszer áttekintését és megismerését szolgálja. A hangsúlyt az oktatók számára nyújtott előnyök megismerésére helyezzük:

  • Mitől e-learning az e-learning? (fogalomtisztázás - kommunikáció & tevékenység típusok);
  • Miben segítheti az oktató munkáját? (tananyagmegosztás, tehetséggondozás, versenyek, haladási naplók, belső és külső kommunikáció);
  • Milyen eszközök állnak az oktató rendelkezésére annak érdekében, hogy a kontakt óráit kiegészítse, érdekesebbé, színesebbé tegye a diákok számára? (dokumentumok, képek, videók, animációk, weboldalak készítési fortélyai, integrálásuk a Moodle alá);
  • Mit, mire használjak? - Moodle tanári eszközrendszer részletes áttekintése, gyakorlása. (feladatok kiadása, versenyek szervezése, személyes tanulói portfolió megalapozása);

A tanári tutoriál a fenti kérdéscsoportokon keresztül igyekszik végigvezetni a Moodle keretrendszerrel ismerkedőket az első lépések megtételéhez.

Célcsoport: A tutoriál elsősorban a Moodle-el ismerkedő oktatók számára ad betekintést a rendelkezésre álló eszközrendszerbe.

Előismeretek: A tutoriál alapvetően nem állít előfeltételeket a résztvevők elé, de a számítógép biztos használata egyértelmű előnyt jelent.

Előadó: Sinka Róbert – a Szent István Egyetem e-learning koordinátora. Ötödik éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

B1 Adminisztrációs tevékenységek a tanári munkában

Tartalom: A képzés elsősorban azoknak szól, akik - az alapokra építve - szeretnék bővíteni a tanári adminisztrációs feladatokkal kapcsolatos ismereteiket. A fontosabb témakörök, amelyeket érinteni kíván ez a modul:

  • Értékelés a Moodle-ben (stratégiák és lehetőségek, feladatok súlyozása, oktatói munka támogatása);
  • Hiányzási napló vezetése;
  • Kérdőívek elkészítése és az adatok elemzése;
  • Tanulói tevékenységek nyomon követése (jelentések, statisztikák);
  • Kurzusok kezelése (biztonsági mentés, visszaállítás, tananyag importálása, kurzusok újrakezdése).
Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik minél szélesebb körben szeretnék kihasználni a keretrendszer funkcionalitását és támogatni kívánják oktatói munkájukat.

Előismeretek: A tutoriál elvégzéséhez szükséges alapvető informatikai ismereteken túl, előnyt jelent a Moodle kezdő tanári szint (A1) ismerete.

Előadó: Sinka Róbert – a Szent István Egyetem e-learning koordinátora. Ötödik éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

A2 Kooperatív eszközök használata a Moodle-ban

Tartalom: A Moodle alapfilozófiája a konstruktivizmus és számos eszközt kínál ennek a tanítási/tanulási módszernek a gyakorlati megvalósítására. Lépjünk túl a Moodleba feltöltött .doc és .ppt állományokon és próbáljuk meg igazán kihasználni az eszközkészlet adta lehetőségeket: a szótár/fogalomtár, a wiki, az adatbázis, a fórum, a blog és további kiegészítő tevékenységek és modulok kiváló lehetőséget teremtenek az együttműködésen alapuló hatékonyabb oktatási módszerek bevezetéséhez.

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól akik meg akarják ismerni azokat az eszközöket, amelyek segítségével az eddigieknél hatékonyabban taníthatnak.

Előismeretek: Előnyt jelent, ha valaki már ismeri és használja a Moodle-t, de a nyugodtan jelentkezhetnek kezdők is.

Előadó: Vágvölgyi Csaba – a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola oktatója. Öt éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

B2 e-Learning 2.0 a gyakorlatban

Tartalom: A Web 2.0 alaposan átalakította a Internet világát, és jelentős hatást gyakorol(t) az e-Learningre is. A mai e-Learning már túlmutat a keretrendszerek korlátain, és számtalan online "szolgáltatás" felhasználását/integrálását teszi lehetővé. Hogyan lehet az ismert és kevésbé ismert Web 2-es eszközöket (Wikipedia, YouTube, Delicius, Google Docs, Zoho, Flickr, SlideShare, blogszolgáltatások, Google Maps, ...) felhasználni az oktatásban? Hogyan integrálhatók ezek a Moodle keretrendszerbe?

Célcsoport: Bárki, aki követi a World Wide Web fejlődését, és látja a lehetőséget ezen eszközök oktatásban való felhasználására.

Előismeretek: Alapszintű Moodle és World Web felhasználói ismeretek

Előadó: Vágvölgyi Csaba – a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola oktatója. Öt éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

A3 Moodle CSS - hogyan szabjuk testre a Moodle megjelenését

Tartalom: A tutoriálon a Moodle megjelenésének alapelvein túl a Moodle arculatának radikális átszabásával ismerkedhetnek meg a résztvevők. A gyakorlatban sajátíthatják el azokat az ismereteket, amelyekkel Moodle témákat (stílusokat, skineket, sminkeket) lehet létrehozni. Bemutatásra kerülnek azok a változások, amelyek újdonságként jelentek meg az 1.9.x-es Moodle sorozatban. A tutoriálon egy előre telepített Moodle-ban hozhatnak létre/próbálhatnak ki új stílusokat.
A tutoriál résztvevői számára a hatékony munka érdekében dokumentációt és mintaállományokat biztosítunk, melynek segítségével a későbiekben akár önállóan is képesek lesznek új téma létrehozására. Az érintett témák a következők:

  • Menürendszer kialakításának lehetőségei;
  • Témacsoportok alkalmazása, témák öröklése;
  • Változások az egyes modulok megjelenésében;
  • Google Analytics aktíválása;

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik színesebbé, konfortosabbá akarják tenni saját Moodle rendszerüket, vagy az intézményi arculathoz kívánják igazítani azt. Az adminisztrátorokat és önálló Moodle üzemeltetőket, valamint érdeklődő oktatókat várunk, akik tantárgyaikhoz saját stílust szeretnének használni.

Előismeretek: A HTML nyelv és a CSS ismerete egyértelmű előnyt jelent, de nem kizáró ok, ha valaki csak felületesen ismeri azokat.

Előadó: Papp Gyula – a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola oktatója. Öt éve adminisztrál Moodle rendszereket elsősorban felsőoktatási intézményekben.

B3 Mahara adminisztráció – hogyan üzemeltessük intézményi ePortfolio rendszerünket

Mind a felsőoktatásban, mind a közoktatásban jelentős szerepet kaphat a Mahara. A Mahara nagy hangsúlyt fektet a személyes portfolió kezelésére. Mind személyes, mind hivatalos portfoliók összeállíthatók benne. Egyszerre szolgál a tanulói e-teljesítmények gyűjtésére és a tanulók/hallgatók illetve a tanárok/oktatók közösségi teréül.

Tartalom: A tutoriál során a Mahara üzemeltetési (rendszergazdai) feladataival valamint a portfolió készítésének lehetőséheivel ismerkedhet meg. Ezek a következők:

  • Felhasználók kezelése – hitelesítési lehetőségek, szabályok, tilalmak és lehetőségek;
  • Intézmények menedzselése – szerepkörök, feladatok, beállítások;
  • Kapcsolati hálók kezelése – csoportok, csoporttípusok és működésük, ismerősök kezelése, fórumozás;
  • Portfolió készítése a Mahara-ban – állományok kezelése, profil kezelése, blogok, Nézetek készítése;
A résztvevők előtelepített rendszerekben ismerkedhetnek meg a Mahara adminisztrálásával és szolgáltatásaival.

Célcsoport: A képzés érdeklődőknek, leendő rendszergazdáknak és oktatóknak szól, akik szeretnének bevezetni intézményükben, saját gyakorlatukban ePortfolio megoldásokat, közösségi tereket.

Előismeretek: Alap szintű Moodle használati ismeretek előnyt jelentenek.

Előadó: Papp Gyula – a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola oktatója. Öt éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.



Utolsó módosítás: 2016. április 28., csütörtök, 01:05