Sziasztok!
A következő problémára keresem a megoldást. Azt szeretném hogy diákjaink egy kérdőív segítségével minősítsék a tanárok munkáját. Eddig erre a limsurvey -t használtuk valami hasonló megoldást keresek. Tudom hogy a moodle-nak van visszajelzés blokkja ezt szeretném használni de:
mivel nem minden tanulónk regisztrált felhasználó a moodle-ben csak vendég tudom beléptetni őket. Ez nem is lenne gond de a következő már igen valahogy el kéne érnem, hogy mindenki csak 1X értékelhesse. Ez eddig úgy működött hogy a diák beütötte az OM számát amit egy adatbázisban tároltunk és ha az értékelés megtörtént többet már nem tudott értékelni. (limsurvey)
Megoldható-e ez moodle-ben is?
( bocsánat a körülményes leírásért) :)
Kedves Zsolt!
Ha a tanulók nem tudnak belépni a Moodleba, akkor valóban körülményes a dolog.
A Moodle több olyan modullal is rendelkezik, amely lehetővé teszi az értékelés (Feedback, Questionnaira, Choice, Rate a course, ...), azonban ezek megkövetelik az autentikációt.
A Kérdőív (Feeback) lehetővé teszi a Moodle nyitólapján a bejelentkezés nélküli értékelést, de ebben az esetben nem tudod kiszűrni az többszöri kitöltést.
Az OM szám megadásával azért sem értek egyet, mert nem anonim (hiszen a szám alapján beazonosíthatók az értékelésben részt vevők).
Tapasztalataink alapján ha korrektül tájékoztatjátok a tanulókat az értékelés céljáról, akkor nem fognak a többszöri értékeléssel "szórakozni", vagy ha mégis, akkor nagy számú értékelés esetén ezek nem torzítják jelentősen az eredmény.
Lehetséges megoldások:
Ha a tanulók nem tudnak belépni a Moodleba, akkor valóban körülményes a dolog.
A Moodle több olyan modullal is rendelkezik, amely lehetővé teszi az értékelés (Feedback, Questionnaira, Choice, Rate a course, ...), azonban ezek megkövetelik az autentikációt.
A Kérdőív (Feeback) lehetővé teszi a Moodle nyitólapján a bejelentkezés nélküli értékelést, de ebben az esetben nem tudod kiszűrni az többszöri kitöltést.
Az OM szám megadásával azért sem értek egyet, mert nem anonim (hiszen a szám alapján beazonosíthatók az értékelésben részt vevők).
Tapasztalataink alapján ha korrektül tájékoztatjátok a tanulókat az értékelés céljáról, akkor nem fognak a többszöri értékeléssel "szórakozni", vagy ha mégis, akkor nagy számú értékelés esetén ezek nem torzítják jelentősen az eredmény.
Lehetséges megoldások:
- Minden tanuló be tudjon lépni a Moodlebe (ez hosszabb távon is hasznos) és a fenti eszközök bármelyike használható (itt tudunk segíteni a megfelelő autentikációs megoldás megkeresésében)
- Ha az 1. megoldás nem kivitelezhető, akkor a bízzatok meg a tanulókban és bármilyen anonim(!!!) megoldás szóba jöhet: Moodle kérdőív, LimeSurvey, de akár egy Google kérdőív is.
Üdv.: Vágvölgyi Csaba
Kedves Zsolt,
En is csatlakozom Csaba velemenyehez, es annyival egeszitenem ki, hogy ha esetleg a kerdoiv gyujti az IP-cimet a kitoltonek, akkor azok alapjan lehet szurni utolag az eredmenyt.
Ez persze akkor problemas lehet, ha mondjuk egy iskolai halozatot hasznalnak a diakok a kitolteskor, mert ugy - elofordulhat, hogy - sokaknak/mindenkinek ugyanaz az IP-cim jelenik meg.
Erdemes egy probat tenni, s megnezni, hogy gyujti-e es ha igen akkor hogyan az IP-cimeket a kerdoiv.
Udv,
Attila
En is csatlakozom Csaba velemenyehez, es annyival egeszitenem ki, hogy ha esetleg a kerdoiv gyujti az IP-cimet a kitoltonek, akkor azok alapjan lehet szurni utolag az eredmenyt.
Ez persze akkor problemas lehet, ha mondjuk egy iskolai halozatot hasznalnak a diakok a kitolteskor, mert ugy - elofordulhat, hogy - sokaknak/mindenkinek ugyanaz az IP-cim jelenik meg.
Erdemes egy probat tenni, s megnezni, hogy gyujti-e es ha igen akkor hogyan az IP-cimeket a kerdoiv.
Udv,
Attila