Moodle adatbázis - tananyagszerkesztő "kapcsolat"

Moodle adatbázis - tananyagszerkesztő "kapcsolat"

by Péter Kiss -
Number of replies: 1
Sziasztok!

A következőben szeretném kérni segítségeteket, tippjeiteket!

Olyan tananyagot kellene készítenem, melyben a megjelenített tartalom egy adatbázisban tárolt változó értékétől függ.
[A változót mindenképpen manuálisan pl. egy weblapon keresztül (vagy automatizálva) kellene felvenni egyes felhasználókhoz egy korábban kitöltött regisztrációs form alapján, amely adatok leellenőrzésre kerültek. Így nincsen lehetőség arra, hogy a felhasználót kérjük meg a tananyag elején, hogy adja meg ezeket és azokat az adatokat.]

Leegyszerűsítve a folyamat így néz ki:
Pl. minden userhez tartozzon 3 változó: felhasználónév, születési év, születési hónap.
Ezek azok az adatok, melyeket külső paraméterként kapnunk meg. A lényeg, hogy egy adatbázisban vannak tárolva.

Ezek után belép a felhasználó az előbbi felhasználónevével a Moodle-be, megnyitja a tananyagot.
A tananyag például úgy néz ki, hogy ha 18 év feletti a felhasználó, akkor olyan tartalmat lát, ha fiatalkorú, akkor olyat. (Itt használnánk az előbbi változókat, de több változó van, és több elágazás...)

A kérdéseim:
Van-e rá mód, hogy a Moodle-be elérjem valahogy külső adatbázis tartalmát? Vagy a Moodle adatbázisába hova s hogyan érdemes létrehozni saját rekordokat?
Ha igen, akkor hogyan tudom ezeket az adatokat a tananyag szerkesztésekor felhasználni (Captivate-et használok, de ha van más ötletetek, akkor az is megoldás lehet. Pl. Ha születési idő > t-18, akkor a gyerekeknek szóló tartalom jelenjen meg) Mert a Captivate használ változókat, de fogalmam nincs, hogy hogyan tudnék külső forrásra hivatkozni benne.

Érdekelne, hogy ti hogyan oldanátok meg egy ilyen feladatot, hogyan indulnátok el, milyen irányból közelítenétek meg a kérdéskört, stb.

Köszönöm!
P
In reply to Péter Kiss

Tárgy: Moodle adatbázis - tananyagszerkesztő "kapcsolat"

by Gyula Papp -
Építenek a világon, nagy egyetemeken, kutatóintézeteken ún. ITS (Intelligent Tutoring System) rendszereket. Azok tudnak még többet is. Az eLearning keretrendszereket nem erre találták ki. A keretrendszerek az általánost képviselik. Sok hasonló elképzeléssel találkoztam, ahol akár több szintű feladatteljesítésről és sok-sok feltétel figyelembe vételéről van szó. Ilyen rendszereket írni kell ;-)