Bankkártyás fizetési lehetőség

Bankkártyás fizetési lehetőség

by Tamas Pragai -
Number of replies: 2
Kedves Mindenki!

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek olyan tapasztalata / megoldása, hogy hogyan lehet bizonyos jogosultságokat bankkártyás fizetéshez kötni a Moddle-ban.
Minden megoldás érdekel:-)
Köszönöm,
Prágai Tamás
In reply to Tamas Pragai

Tárgy: Bankkártyás fizetési lehetőség

by Gyula Papp -
Kedves Tamás!
Közvetlen tapasztalatunk ugyan nincs, de van erre egy bejáratott út: PayPal alapú hitelesítés. Ehhez szerződést kell kötni a PayPal-lal, s az ügyfelek rajtuk keresztül fizetnek dombornyomott kártyákkal (újabb problémaforrás).
A probléma gyökere az, hogy valahonnan be kell szerezni a fizetési adatokat. Erre viszont csak a központosított szolgáltatások a jók. Gyakorlatilag kivitelezhetetlen, ha ezt bankonként szeretné rendezni az ember.
In reply to Tamas Pragai

Tárgy: Bankkártyás fizetési lehetőség

by István Kiss -
Szia!

Nekünk van olyan rendszerünk, mely rendelkezik pénzügyi szolgáltatásokkal. Így képes a következő főbb műveletekre:
  • teszteket értékesíteni (indítás előtt a teszt árát beszedni);
  • gyakorló teszteket adott időszakra biztosítani;
  • tananyagot adott időszakra elérhetővé tenni;
  • javító és pótvizsga díjat beszedni;
A felhasználó egyesével is fizethet, de akár előre feltöltheti az egyenlegét nagyobb összeggel. Így a felhasználás előtt nem kell bajlódnia a tranzakcióval. (De megvalósítható pl. ajándék utalvány, szülői feltöltés, de akár szociális rászorultság miatti támogatás, stb.)
Természetesen a fenti szellemi termékeknek (teszteknek, tananyagoknak) van egy tulajdonosa (szerzője, jogdíj kezelője). Adott időszakonként az elszámolás automatikusan elkészül ezen személyek, jogdíj tulajdonosok felé aki nem feltétlenül egyezik meg a működtető intézménnyel. (Azaz egy oktató is tehet fel fizetős anyagot az intézmény által üzemeltetett rendszerre -ha ezt az intézmény nem tiltja részére.)

Fizetni jelenleg a következő módokon lehet:
  • Internetes bankkártyás fizetés (magyar banki rendszeren keresztül);
  • Banki átutalás;
  • Csekkes befizetés;
  • Emeltdíjas SMS;
  • Emeltdíjas telefonhívás;
Természetesen a különböző tranzakciók sebessége és tranzakciós költsége igen eltérő, de ennek módját a felhasználó választhatja ki. (Élvezi előnyeit, viseli terheit.)

Ami nehézséget okozhat, hogy ez nem moodle rendszer. Viszont a tesztek, tananyagok meghívhatók külső rendszer felől. Tehát bárhova belinkelhető és megfelelő interface felület esetén az adatokat vissza tudja adni. Így akár teljes moodle integrálás is lehetséges. (Eredményeket rendszeresen adunk vissza pl.: SPSS-be vagy SAP-ba.)

Sajnos a magyar elterjedést nehezíti, hogy ez nem ingyenes. Több éves fejlesztő munka eredménye.
Viszont az ára nonprofit oktatási intézmények részére felhasználónként kb. egy gombóc fagylalt ára havonta. (Persze intézmény mérettől pontosabban felhasználó számtól függően ez lehet jóval kevesebb, de valamivel több is.)

A fizetés megoldása egyébként nem egyszerű feladat, melyen felül igen bonyolult és emiatt költséges védelmi intézkedéseket is igényel. Hiszen abban a pillanatban amint pénz kezelésről -de akár fontosabb vizsga eredmények tárolásáról- van szó, a rendszert érő támadások mennyisége és "minősége" látványosan megugrik. Így az ilyen rendszer biztonsági szintjének hozzávetőleg bankbiztonsági szintűnek kell lennie. (Adatátviteli csatorna védelme, határvonali elektronikus védelem, gép fizikai védelem, rendszergazda megbízhatóság, üzembiztonsági kérdések mint pl. raid alrendszer, archiválás, stb.) És sajnos pl. egy 50Mbps sávszélességű tűzfal mely képes a behatolás érzékelésére és annak blokkolására, közelít az 1MFt-hoz. (Valljuk be 50Mbps pedig nem túl sok, de a rendszernek minden egyes csomagot elemeznie kell és össze kell vetnie több ezer támadási, behatolási mintával.)

Nem elvenni akarom a kedved, csak tudj ezekről a nehézségekről.

Véleményem szerint minőségi oktatást csak minőségi tananyagból, minőségi és becsülettel megfizetett oktatókkal lehet elérni. A minőségi tananyag pedig pénzbe kerül. Nem kevésbe!! Ezt vagy az állam finanszírozza meg mindenki pénzéből, vagy azok aki igénylik és várhatólag később alkalmazzák ezt a tudást. -Illetve talán e kettő valamilyen aránya lehet optimális megoldás.
-Elnézést ez utóbbi filozofálgatásért, de úgy gondoltam ez hozzá tartozik a dolghoz.
Szép napot mindenkinek!