E-mailes önregisztráció hitelesítő e-mail probléma

E-mailes önregisztráció hitelesítő e-mail probléma

Szabó Gabriella írta időpontban
Válaszok szám: 8
Sziasztok! 
Tisztelettel, a segítségeteket kérném. Moodle 4.1+ -m.van. 
Új fiók létrehozása, e-mail -es önregisztráció esetén nem érkezik meg a hitelesítő e-mail. :( 
Már végigzongoráztam mindent, mégsem jövök rá, hol lehet a gond. Volna ötletetek? Köszönöm szépen! Üdvözlettel, Szabó Gabriella

Válasz erre: Szabó Gabriella

Tárgy: E-mailes önregisztráció hitelesítő e-mail probléma

Nagy Gábor Zsolt írta időpontban
Üdv!

Bármilyen más email kimegy? Jelszóemlékeztető vagy a Kimenő levélbeállítás ellenrző segítségével? https://yourmoodle.org/admin/testoutgoingmailconf.php?

A Kimenő levél beállításait kell ellenőrizni (https://yourdomain.org/admin/settings.php?section=outgoingmailconfig), illetve azt hogy a cron fut-e rendesen (https://yourdomain.org/admin/index.php?cache=1).

Gábor

Címkék:
Válasz erre: Nagy Gábor Zsolt

Tárgy: E-mailes önregisztráció hitelesítő e-mail probléma

Szabó Gabriella írta időpontban

Kedves Gábor!

Sajnos, semmilyen e-mail nem megy ki annak ellenére, hogy a Moodle kimenő levél alap (üres beállításokkal) jelzi, hogy elküldte az e-mailt. Az általad belinkelt hivatkozásokat, sajnos nem tudom megnyitni. A cron ellenőrzésére esetleg, egy másik elérési útvonalat meg tudnál adni? Hálásan köszönöm!

Ide is (ahogy Csaba válaszához) bemásolom, mire jutottam eddig:

Sajnos, semmilyen kimenőként jelzett e-mail nem érkezik meg, pl.: a jelszóemlékeztető sem, amit próbáltam az admin fiókomhoz megkérni. Nem intézményi, saját Moodle-om van, ezt csak infóként írom. IT hozzáértésem pedig sajnálatosan, a minimálisnál is kevesebb... :(

Beszéltem a tárhely és domain kezelőjével. Az e-mail-es önregisztráció során a hitelesítő e-mail azért nem érkezik meg a regisztrációt végzőhöz, mert a Moodle a regisztrált saját, gmail-es e-mail címemet használja, és ezt a tárhelyet biztosító nethely.hu szerver nem engedélyezi. Elnézést, ha nem jól fogalmazok szakmailag.
Beszéltem a nethely ügyfélszolgálattal, fentieket mondták, de pár beállítás próbálkozás után sem tudták a problémát orvosolni.
A Moodle kimenő levelek (üres) alapbeállítás szerint a levél kiküldésének megtörténtét jelzi a rendszer, azonban, ha a nethely.hu levelező beállításait megadom, már semmi sem működik, a kimenő levelek beállítási hibáját jelzi a Moodle a kimenő levelek ellenőrzése során. A gmail-es e-mailt pedig, semmilyen módon nem tudtam átállítani a Moodle-ban, a tárhelyhez /domainhez tartozó admin-os e-mail-címre, ami megoldás lehetne az egész problémára az ügyfélszolgálat szerint. 
Próbálom az általatok javasolt megoldásokat, hátha... 
Nagyon köszönöm Nektek a segítséget! Üdv, Gabi

Válasz erre: Szabó Gabriella

Tárgy: E-mailes önregisztráció hitelesítő e-mail probléma

Nagy Gábor Zsolt írta időpontban

Üdv!

A Nethelyen nem volt egyszerű nekünk sem beállítani az emailküldést.

A következő beállításokkal sikerült:

SMTP gazdagépek: mail.nethely.hu:465
SMTP-biztonság: SSL
SMTP-hitelesítés típusa: LOGIN
SMTP-felhasználó: létező emailcím és a Nethelyen Emailcím oldalon a címhez be legyen állítva a Levélküldő távoli elérése Igen, pl: hello@yourdomain.org
SMTP-jelszó: ******* (amit a Nethelyen beállítottál az emailcímhez)
Választ nem váró cím: ua mint amit az SMTP felhasználónál beállítottál pl. hello@yourdomain.org

Remélem ez segít!

Üdv:
Gábor

Címkék:
Válasz erre: Nagy Gábor Zsolt

Tárgy: E-mailes önregisztráció hitelesítő e-mail probléma

Szabó Gabriella írta időpontban

Kedves Gábor!

Előzőleg is próbáltam ezeket a beállításokat, egy kivétellel: a noreply e-mail címet nem írtam át. (ezt még a nethely ügyfélszolgálat sem tudta) Ez okozta az egész galibát... Most már minden rendben működik. Hálásan köszönöm a segítséget! :)

Üdv,

Gabi

Válasz erre: Nagy Gábor Zsolt

Tárgy: E-mailes önregisztráció hitelesítő e-mail probléma

Szabó Gabriella írta időpontban

Csaba által javasolt e-mail ellenőrzővel átállítottam minden gmail-es e-mail címemet a domain-hez tartozóra, továbbá beállítottam a nethely-es kimenő és bejövő e-mail-es beállításokat. Hibaként kidobja a cron futtatást. Csatoltam a képernyőfotót. Sajnos, akárhogy próbálok okoskodni, nem tudom a javítást kivitelezni hozzáértés híján. :(

cron hiba.png csatolmány
Válasz erre: Szabó Gabriella

Tárgy: E-mailes önregisztráció hitelesítő e-mail probléma

Vágvölgyi Csaba írta időpontban

Kedves Gabriella!

A Gábor által javasoltakon túl ajánlom még az alábbi plugint (ha van plugin telepítési lehetőséged): https://moodle.org/plugins/local_mailtest

Ennek a segítségével könnyen tesztelhető a levélküldés. 

A leggyakoribb probléma (a CRON mellett), hogy a Portálkezelés > Szerver > E-mail > Kimenő levél beállításai oldalon az SMTP szerver beállításának hiánya, vagy a beállított levelezési megoldás nem megfelelő konfigurálása. 

A legtöbb esetben saját domain-hez tartozó jól konfigurált levelező megoldásra van szükség.  Ha van az intézményben ezért felelős IT-s kolléga, akkor vele konzultálj a dologról.

Ha nincs saját mail szerver, akkor áthidaló megoldás lehet egy ingyenes mail szolgáltatás használta is, de itt nagyon erős korlátok vannak. Pl. az ingyenes Gmail mindössze napi 500 levelet tud kiküldeni, ami aktív fórum használat mellett, akár egy kis felhasználó számú Moodle rendszer esetén is kevés lehet.

Megoldás lehet még a domain szolgáltatást is végző szolgáltató kiegészítő e-mail csomagja (én pl. ezt is használom néhány portálon: https://www.forpsi.hu/email/). Ezek éves költsége nagyon alacsony (2-3 ezer Ft évente), de cserébe egy alapszinten jól bekonfigurált mail szolgáltatást kapsz, amivel nem kerül be az oldalad a SPAM tiltó listákra.

Üdv.: Vágvölgyi Csaba

Válasz erre: Vágvölgyi Csaba

Tárgy: E-mailes önregisztráció hitelesítő e-mail probléma

Szabó Gabriella írta időpontban

Kedves Csaba és Gábor!

Sajnos, semmilyen kimenőként jelzett e-mail nem érkezik meg, pl.: a jelszóemlékeztető sem, amit próbáltam az admin fiókomhoz megkérni. Nem intézményi, saját Moodle-om van, ezt csak infóként írom. IT hozzáértésem pedig sajnálatosan, a minimálisnál is kevesebb... :(

Beszéltem a tárhely és domain kezelőjével. Az e-mail-es önregisztráció során a hitelesítő e-mail azért nem érkezik meg a regisztrációt végzőhöz, mert a Moodle a regisztrált saját, gmail-es e-mail címemet használja, és ezt a tárhelyet biztosító nethely.hu szerver nem engedélyezi. Elnézést, ha nem jól fogalmazok szakmailag.
Beszéltem a nethely ügyfélszolgálattal, fentieket mondták, de pár beállítás próbálkozás után sem tudták a problémát orvosolni.
A Moodle kimenő levelek (üres) alapbeállítás szerint a levél kiküldésének megtörténtét jelzi a rendszer, azonban, ha a nethely.hu levelező beállításait megadom, már semmi sem működik, a kimenő levelek beállítási hibáját jelzi a Moodle a kimenő levelek ellenőrzése során. A gmail-es e-mailt pedig, semmilyen módon nem tudtam átállítani a Moodle-ban, a tárhelyhez /domainhez tartozó admin-os e-mail-címre, ami megoldás lehetne az egész problémára az ügyfélszolgálat szerint. 
Próbálom az általatok javasolt megoldásokat, hátha... 
Nagyon köszönöm Nektek a segítséget! Üdv, Gabi