Neptun + Moodle + Teams szinkronizálás

Neptun + Moodle + Teams szinkronizálás

Halmi Zsolt írta időpontban
Válaszok szám: 7

Kedves Mindenki!

Érdeklődnék, hogy a Neptun + Moodle + Teams hármas szinkronizálásához milyen feltételek szükségesek (fejlesztés stb.)?

Nagyon köszönöm!

Zsolti

Válasz erre: Halmi Zsolt

Tárgy: Neptun + Moodle + Teams szinkronizálás

Törölt felhasználó írta időpontban

Kedves Zsolti,

esetleg sikerült ezzel kapcsolatban valami infót szerezned? 

Válasz erre: Halmi Zsolt

Tárgy: Neptun + Moodle + Teams szinkronizálás

Vágvölgyi Csaba írta időpontban

Sziasztok!

Több részre bontanám a választ:

Neptun - Moodle integráció
Itt elsősorban arra vannak megoldások, hogy a Neptun alapján a Moodle 
1. Gyártsa le az aktuális félév kurzusait
2. Szinkronizálja az adott kurzus felvett hallgatókat az Moodle kurzusok beíratkozásaival.

Magyaroszágon számos egyedi fejlesztés jött létre a fenti problémák megoldására. A megoldár erősen függ attól is, hogy milyen adatokat tudtok "kiszedni" a Neptunból, ez ui. a SDA által biztosított API-kon múlik, amiket jellemzően plusz összegért licencelnek az egyetemek részére.

Több lehetsége megoldás is van: Pl.: saját Moodle plugin fejlsztés, A Moodle adatbázis alapú beíratási módszerének használata - https://docs.moodle.org/401/en/External_database_enrolment

Ez utóbbi előnye lehet, hogy amenyiben a Neptun kurzusok és tantárgyfelvételi adatok rendelkezésre állnak egy megfelelő formáumú köztes adatbázisban, akkor "viszonylag könnyen" megoldható az automatikus kurzusgyártás és beíratás. Persze még itt is számos nyitott kérdése marad:

  • Biztosan létre akarok-e hozni minden félévben több ezer kurzust?
  • Mi a helyzet az összevont (egyben kezelt) elearning kurzusokkal
  • ...

Véleményem szerint az ideális megoldás az lenne, ha maga SDA készítene egy hivtalos és hosszó távon támogatott (Moodle verziókövetés) megoldást, feltéve ha ezért egy korrekt összeget kérne el intézményektől. Persze azt is tudom, hogy mivel ők is jelen vannak az e-learning piacon, ezért nem érdekeltek a Moodle használatának megkönnyítésében....

Moodle - Microsoft - Teams
A Microsoft komoly Moodle plugin gyűjteménnyel rendlekezik (https://moodle.org/plugins/browse.php?list=set&id=72), amely megkönnyíti a különböző Microsoft szolgáltatások integrációját. Ezek értelemszerűen akkor mőködnek a leghatékonyabban, ha intézményi szinten rendelkezünk O365/M365 előfizetéssel és már a felhasználói hitelesítés szintjén tudunk integrálódni.

Számomra is újdonság, hogy a Teams végre rendelkezik egy LTI integrációs megoldással is: https://learn.microsoft.com/en-us/microsoft-365/lti/teams-classes-meetings-with-moodle?view=o365-worldwide
Talán ez lesz az ideális megoldás, ha más MS szolgáltatások integrációja nem cél. 
(Nálunk pl.: a Webex videókonferencia megoldásait LTI integrációval (is) használjuk Moodle környezetben)

Üdv.: Vágvölgyi Csaba


Válasz erre: Halmi Zsolt

Tárgy: Neptun + Moodle + Teams szinkronizálás

Papp Gyula írta időpontban

Megerősíteném, amit Csaba írt:

Moodle-Teams

Szerintem az LTI lehet a nyerő. Nagyobb függetlenséget ad. Maga a Teams... hát... „ingyé van” ... és sokkal több jót nem tudnék hozni mellette. (Szinte minden platformot használjuk a változatos partnerlista miatt, de a Teams a legnyűgösebb.)

Az O365-ös integráció van még, de akkor mindent erre kell alapozni - teljes intézményi felhasználókezelés, stb. És ha nem ez a stratégiai döntés, akkor inkább vissza az LTI-hez.

Neptun integráció:

Kicsi országunk kisebb-nagyobb intézményeiben számos megoldás van rá. Más-más szintű / tárgyú integráció a nagyon fapadostól a komolyig. A kérdés az, hogy mit jelentsen az integráció? Hitelesítést, beíratást a kurzusokba? stb. Mindenképpen anyagi ráfordítást és fejlesztést igényel. Az SDA többször beígérte, hogy készít univerzáslis csatolófelületet az elearning rendszerek felé, de ez nem történt meg. És szerintem nem is fog, mert ellenérdekelt. A saját silány cuccosait akarják lenyomni a torkunkon: Neptun LMS, Nexius. Erőből...

Válasz erre: Papp Gyula

Tárgy: Neptun + Moodle + Teams szinkronizálás

Halmi Zsolt írta időpontban

Bocsánat egy kicsit lassan reagálok!

Köszönöm a sok hasznos segítséget! :) 

A cél (most jelenleg) főleg az lenne, hogy a Neptun-ban létrehozott kurzusok (oktatói/hallgatói is) folyamatos szinkronizálás után automatikusan megjelenjenek a Moodle-ban (Teams-ben) is. Érdemes ezek szerint bevonni az SDA-t is, vagy egy (vagy több) ügyes programozó lekódolja a szükséges dolgokat, hogy a szinkronizáció megtörténjen? 

Válasz erre: Halmi Zsolt

Tárgy: Neptun + Moodle + Teams szinkronizálás

Vágvölgyi Csaba írta időpontban

Kedves Zsolt!

korábban hivatkozott Adatbázis alapú beíratás használatával akár egyedi kód fejlesztése nélkül is megoldható a dolog, amennyiben a szükséges információk kinyerhetők a Neptunból. 

Jelenleg a Networkshop konferencián vagyunk és nem biztos, hogy a konkrétumokat itt a fórumon érdemes megbeszélnünk, ezért javaslok  egy online megbeszélést a jövő héten. 

Üdv.: Vágvölgyi Csaba

Válasz erre: Vágvölgyi Csaba

Tárgy: Neptun + Moodle + Teams szinkronizálás

Halmi Zsolt írta időpontban

Kedves Csaba!

Köszönjük a segítséget/lehetőséget! :)

Mikor lenne esetleg megfelelő az on-line megbeszélés?

Köszönjük!

Zsolti