Kedves Balázs!
Az időméréses alapú megközelítés macerás, mert a „Moodle (alkotói) szerint” nem ez a lényeg ;-)
A PDF olvasása pedig valójában nem mérhető a Moodle-ban – még beágyazás esetén sem – mert ez egy offline tevékenységforma alapvetően. Letöltik és innen kezdve semmit sem tudunk róla, nem logolható :-D
Egyetlen olyan formát ismerek, ahol lehet játszani az idővel, de a te elképzelésed megvalósítása ebben az esetben is macerás és erősen kompromisszumos: a SCORM csomag. Ez is csak megfelelő, paraméterezhető szerzői rendszer esetén.
Egyébként nem hiszem, hogy egy önkényesen megválasztott időkorlát a megoldás. Márcsak pedagógiai, didaktikai szempontból sem. Sokkal inkább érdemes energiát feccölni abba, hogy mi az az alap, amitől bármit függővé lehet tenni. Ennek a megvalósítására is felejtős a PDF. Csak azokra a tevékenységekre lehet érdemleges függőségeket tervezni, amik a keretrendszerben vannak. Használd a Moodle szövegkezelő eszközeit: könyv, lecke, esetleg oldal.