Technikai fórum

Kurzus létrehozási időalapú előfeltétellel

 
Kép
Kurzus létrehozási időalapú előfeltétellel
Balázs Szedlacsek írta 2020. január 5., vasárnap, 00:42 időpontban
 

Sziasztok!


Szeretnék készíteni egy oktatást ami két részből állna.


Első részében lenne az okató anyag, pl. egy pdf, vagy akár konkrétan feltölteném a szöveget.

Az ehhez tartozó kvízt csak akkor tenném elérhetővé a diákoknak amennyiben legalább X ideig  (30 percig) nézegette / olvasgatta az oktatás anyagát.


Tud valaki segíteni benne, hogy ezt, hogyan lehetne megoldani?


Köszönöm,

Balázs

Kép
Tárgy: Kurzus létrehozási időalapú előfeltétellel
Vágvölgyi Csaba írta 2020. január 5., vasárnap, 20:46 időpontban
 

Kedves Balázs!

Technikai korlátozást nem tudok arra vonatkozóan, hogy legalább 30 percig foglakozzon a tananyaggal a tanuló. 

Megjegyzés: Véleményem szerint a  teszt szerepe éppen az lenne, hogy ellenőrizze az adott tananyaghoz kapcsolódó tudást. Nem elég ha a teszten elért eredmény alapján bizonyított a tudása? 

Ha többször is nekifuthat a tesztnek és az a cél, hogy "ne csak tippelgessen", akkor esetleg korlátozható az egyes kitöltések közötti idő.

Esetelg ha pontosítod a célt, akkor lesz további ötletünk...

Üdv.: vágvölgyi  Csaba


Kép
Tárgy: Kurzus létrehozási időalapú előfeltétellel
Papp Gyula írta 2020. január 6., hétfő, 08:20 időpontban
 

Kedves Balázs!

Az időméréses alapú megközelítés macerás, mert a „Moodle (alkotói) szerint” nem ez a lényeg ;-)

A PDF olvasása pedig valójában nem mérhető a Moodle-ban – még beágyazás esetén sem – mert ez egy offline tevékenységforma alapvetően. Letöltik és innen kezdve semmit sem tudunk róla, nem logolható :-D

Egyetlen olyan formát ismerek, ahol lehet játszani az idővel, de a te elképzelésed megvalósítása ebben az esetben is macerás és erősen kompromisszumos: a SCORM csomag. Ez is csak megfelelő, paraméterezhető szerzői rendszer esetén.

Egyébként nem hiszem, hogy egy önkényesen megválasztott időkorlát a megoldás. Márcsak pedagógiai, didaktikai szempontból sem. Sokkal inkább érdemes energiát feccölni abba, hogy mi az az alap, amitől bármit függővé lehet tenni. Ennek a megvalósítására is felejtős a PDF. Csak azokra a tevékenységekre lehet érdemleges függőségeket tervezni, amik a keretrendszerben vannak. Használd a Moodle szövegkezelő eszközeit: könyv, lecke, esetleg oldal.