Bemutatkozó:
|
Lassan 10 éve foglalkozom elektronikus képzésekkel. Korábban a Magyar Telekom, jelenleg pedig APEH elektronikus képzésekkel foglalkozó csapatát erősítem. Tagja vagyok a hasznald.hu szakértő hálózatnak. A szeptemberi szemeszterben pedig várhatóan az ELTE PPK óraadó tanára leszek. Számos elektronikus tananyagot készítettem és készítek, miközben folyamatosan vizsgálom az online környezetben történő tanítás-tanulás módszereit, lehetőségeit, eszközeit. Véleményem szerint az eredményes tanuló az alkotó tanuló, így a tanulóközpontú, konstruktív pedagógia híve vagyok, miközben érdeklődve figyelem a hálózat alapú tanulás jövőjét. Blogoldalam, melyen szakmai bejegyzések is találhatóak: http://kisvilag.blogspot.com/
|
Absztrakt:
|
Véleményem szerint a tanár szerepe az elmúlt időszakban a tanulási-tanítási folyamat során gyökeresen megváltozott. Az elmúlt pár évben kezdett megfogalmazódni bennem, hogy a hagyományos irányító szerepből a tanárnak menedzserré kell válnia: tudásmenedzserré. Mivel már lassan 10 éve e-learning képzésekkel foglalkozom, mind a web2 és az ahhoz kapcsolódó e-learning 2.0-ás gondolatok megmozgatták a fantáziámat, és módszertanilag próbálom beépíteni ezeket a képzési folyamatokba. Így került szemem elé a konnektivizmus gondolatvilága. Aztán idén, a 2009-es év elején kezembe került Carl Rogers neves amerikai pszichológus A tanulás szabadsága című könyve, amelyben rengeteg olyan következtetést találtam benne, amely a konnektivista szemlélettel hasonlatos, és a menedzselő tanár gondolatkörre épít. Az előadás során azt próbálom majd bemutatni, hogy ezek a gondolatok mennyire életszerűek és összeegyeztethetőek, illetve arra keresem a választ, hogy ténylegesen van-e módja annak, hogy a tanári szerepváltoztatással eredményes képzést lehessen végrehajtani elektronikus képzési környezetben.
Az előadás prezentációs anyaga: http://prezi.com/lbt3kkfeqju3/
|