A Tenegen képzési modell alapja egy olyan
együttműködésen alapuló tanítási/tanulási környezet, amely „klasszikus értelemben” nem „oktatni” kívánja az e-learning módszereket a pedagógusoknak, hanem bevonni szándékozik őket hálózati kommunikáció és tudásmegosztás közegébe.
A komplex oktatási környezet legmarkánsabb eleme természetesen egy Moodle portál és a hozzá kapcsolódó Mahara ePortfolió rendszer.
Célunk egy olyan konkrét igényekhez és képzési témákhoz igazodó flexibilis rendszer (tanulási környezet) kiépítése, melyben az igények és szükségletek határozzák meg a technológiai paramétereket
(és nem fordítva). Ennek megfelelően a formálódó modell a
konnektivista szemléleten túl az ún.
ROA megközelítés (Resource Oriented Architecture - Erőforrás-alapú Architektúra) irányába mutat.
A (tananyag/kurzus) fejlesztő egy ilyen a rendszerben sokszor csupán utalásokat tesz, lehetőségekre, trendekre, erőforrásokra hívja fel a figyelmet. Ami pedig a pedagógiai gyakorlatot illeti, azt meghagyjuk a leginkább kompetens személynek: a pedagógusnak. A tényleges képzési modell így a kurzusban résztvevő tanárok aktív közreműködésével, kollaboratív munkájával és a modellbe rugalmasan beépülő gyakorlati tapasztalatok által formálódik.
Előadásomban a Tenegen képzési modell alapelveit, valamint a kísérleti képzés és a portfolióépítés gyakorlati tapasztalatait szeretném bemutatni.
Prezentáció:
http://prezi.com/txoufsagj0fv/tenegen-kepzesi-modell/
Oktatási portál:
http://www.tenegen.eu/tmoodleePortfolió rendszer:
http://mahara.prompt.hu