Mire használhat egy e-learning keretrendszer egy hagyományos egyetem? A Moodle nem kizárólag a távoktatási képzést támogatja. Alkalmazása számos olyan lehetőséget rejt magában, melyek bármelyik felsőoktatási intézmény számára hasznosak lehetnek.
Az ELTE már 3 éve használja a tantermi órák kiegészítéseként a Moodle-t. Mostanra a rendszer több száz kurzust támogat, melyek többségében nappali tagozatú képzéshez kötődnek. A használat során kiderült, hogy nem egyszerűen a tanagyagok elérhetőségét várhatjuk a rendszertől, hanem ennél sokkal többet.
Oktatásszervezési vezetőként azokat a lehetőségeket gyűjtöttem össze, amik az oktatás adminisztratív oldalát segítik. A minőségbiztosításban, az oktatók adminisztrációs terheinek csökkentésében jelentős szerepet vállalhat a Moodle. Az oktatók és hallgatók kommunikációjának támogatása komoly feladatot jelent az egyetem számára. Nehéz megtalálni azokat az eszközöket, amik ténylegesen hatékonyan támogatják az együttműködést.
A munkánk során sokszor használtuk a keretrendszert csoportmunka támogatására is. A célra nyilvánvalóan léteznek hatékonyabb megoldások is, a Moodle viszont rugalmasságával mégis alkalmasabbnak bizonyult. Ebben természetesen szerepet játszik az is, hogy kevés olyan eszköz létezik, melyet az oktatók, és dolgozók is naponta használnak. Egy új eszköz bevezetése pedig mindig sok munkát jelent.
Az előadásban összefoglaljuk az ELTE-s rendszer első éveinek tapasztalatait, és bemutatjuk a megoldás főbb elemeit: milyen módosításokkal helyeztük üzembe a rendszert, hogyan kapcsolódik a tanulmányi nyilvántartáshoz.
Az előadás bemutatja, hogy a Moodle milyen előnyöket biztosít, ha a felhasználó intézmény/oktató nem kívánja csökkenteni a kontaktórák számát, hanem a meglévő képzési struktúra támogatását célozza meg. A rendszer számos előnyét ki tudja használni egy „hagyományos” intézmény is, hagyományos képzési rendszerrel.