Előadásjavaslatok

Ez az adatbázis a MoodleMoot 2007 konferencia előadásjavaslatait gyűjti. Amennyiben a konferencián szeretne előadást tartani, kérjük töltsön ki egy űrlapot a "Tétel beszúrása" gombra kattintva.

Egy szerző akár több előadásjavaslatot is benyújthat.

Kérem, töltse ki az űrlap minden mezőjét!

Oldal: () 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 34 ()

Név: Jókai Erika, Horváth Cz. János
e-mail: horvath.cz.janos@gmail.com
Intézmény: Budapesti Műszaki Egyetem, APPI
Bemutatkozó:


Cím: Adatbányászati tevékenységek Moodle rendszerben
Absztrakt:

Az Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet (APPI) tanszékein (Műszaki Pedagógia Tanszék és Ergonómia és Pszichológia Tanszék) a 2007. év elejétől üzemeltetjük oktatás- és tanulástámogatás céllal az EPPI elnevezésű Moodle rendszerünket. Jelenleg 530 felhasználó tevékenysége zajlik 51 tantárgyi (kurzus) lapon. A hétköznapok oktatási folyamatainak szerves részévé vált az EPPI rendszerbe felvitt tananyagtartalmak érintése és használata, így egyenes következmény, hogy a tanárok igénylik a digitális tananyagtérben végzett munkájuk eredményességének mérését. A megfelelő visszacsatolással rövid és középtávon növelhető a digitális tananyagelemek felhasználásával történő képzés hatékonysága, emelhető a hallgatók elégedettsége is.

A Moodle rendszer alapkiépítettségben tartalmaz statisztikai eszközöket a különféle tevékenységek számszerűsítéséhez, azonban az APPI oktatói körében új szempontok is megfogalmazódtak, amelyekre a hagyományos statisztikából nem kaphattak választ.

Előrelépésként egy adatbányászati szoftvert alkalmaztunk (SPSS Clementine, a WebMining CAT kiegészítővel együtt), amely segítségével a Moodle eseménynaplójából sokkal részletesebb adatokat és összefüggéseket nyerhettünk. Az adatbányászati megoldásokon keresztül lehetőségünk nyílt igen rövid időn belül kijavítani olyan tantárgyszervezési hibákat, amik máskülönben rejtve maradtak volna. Az összegyűjtött tapasztalatok alapján érdemi tanácsokkal és módszertani javaslatokkal igyekszünk ellátni tanárainkat, valamint leendő tanár munkatársainkat.

A nyílt fejlesztői tevékenységek és a szabad szoftverek ismert hatékonysága miatt egy további lépést is tettünk. Az adatbányászat során kialakított jó eljárásokat és algoritmusokat önálló számítógépes programba szervezzük, és az érdeklődök számára elérhetővé tesszük. Reméljük, hogy a kölcsönösség jegyében sikerül egy nyitott műhely közösségi fejlesztésébe meghívni más egyetemek, főiskolák, oktatási intézmények a Moodle mellett elkötelezett fejlesztői csoportjait.

Igényelt időkeret: 20 perc
Besorolás: felsőoktatás
esettanulmány
fejlesztés
minőségbiztosítás


Oldal: () 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 34 ()