Sinka Róbert: A Moodle, mint a digitális írástudás fejlesztésének eszköze a felsőokta
Sinka Róbert A nevem Sinka Róbert, a Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti
Kar Természettudományi Tanszékén tanársegédként dolgozom. Itt
elsősorban a tanítóképzéshez kötődő tárgyakat (környezetvédelmi és
geográfiai), valamint a kutató műhelyhez kapcsolódó (Információs
társadalom ismeretelméleti és Információs társadalom földrajza
gyakorlati) kurzusokat oktatok. ez utóbbihoz kapcsolódóan vezetem az
általam alapított SZIE ABK Információs Társadalom Oktató- és
Kutatóközpontot. |
Az előadás címe: A Moodle, mint a digitális írástudás fejlesztésének eszköze a felsőoktatásban
Moodle használat és fejlesztés tapasztalatai a SZIE ABK-n és a SZTE TTK-n;
A felsőoktatás szerkezeti, szervezeti átalakulása csak az egyik motívuma annak az igen sérülékeny, érzékeny folyamatnak, amelyet 'Bologna process'-ként emlegetnek. A belső, tanítási-tanulási folyamatokat, valamint az oktató-hallgató viszonyt is megváltoztató átalakulás már nem egyértelműen az Európai Unió ajánlása. A kiváltó okok közé tartozik az a felismerés is, hogy a vezető gazdasági hatalomként számon tartott országok oktatási rendszere eltérő az EU-ban (és persze hazánkban) megszokottól. Vajon ez az eltérés, másság eredményezheti azt a különbséget, amelyet a GDP-ben számszerűsítenek a statisztikák? Mit tehet a felsőoktatás, hogy a munkaerőpiacra vonzó diplomásokat küldhessen? Mit tegyen az oktató, hogy megfeleljen a mai kor követelményeinek? Hogyan válik a hallgató tanulmányai során az információs társadalom aktív - és nem szenvedő - polgárává?