MoodleMoot 2018 Workshop

Az idei MoodleMoot konferencián a hagyományos előadásokon túl számos workshop-ot is tartunk, ahol gyakorlati példákon keresztül, bővebb időkeretben járunk körül egy-egy izgalmas témakört:

Workshop koordinátor: Dr. Sinka Róbert

A workshop a keretrendszerben használt, standard eszközrendszer áttekintését és annak adaptív módszertan szerinti felhasználását tekinti át. A hangsúly az oktatói munka szervezésén, a virtuális tanulási környezetnek a tanulók képességei szerinti felépítésén van. ...

A műhelymunka az alábbi tematika szerint épül fel:

Elmélet: Elméleti áttekintés.... Bevezetés a keretrendszer adaptív tanulást segítő eszközrendszerének használatába. Kiemelten a függőségek, elágazások és a kitűzők használata.

Kulcsszavak: feltételek beállítása, tesztelése; kitűzők létrehozása, gyűjtése, publikálása közösségi oldalakon; egyéni bejárást biztosító, programozott kurzus készítése; adaptív tevékenységek és tartalmak;

 A workshop tevékenységei folytatódnak az „Értékelés a Moodle-ben, és a kitűzők” workshopon!

Workshop koordinátor: Dr. Sinka Róbert

Ez a workshop az „Adaptív tanulás módszertana a Moodle-ben, és a kitűzők” workshop folytatása!

Az értékelés fontos szerepet tölt be az oktatás minden formájában. Így van ez az eLearningben is. Ahogy az oktatás különböző területein más és más értékelési módszert és értékelési stratégiát használunk, úgy az online tanulásban is szeretnénk ezzel élni. Áttekintjük, hogy milyen eszközrendszert biztosít ehhez a Moodle és milyen konkrét megvalósítási lehetőségekkel élhetünk.

Melyek azok a modulok, amelyek lehetőséget adnak az értékelésre? Kik értékelhetnek. Milyen külső értékelési megoldások vannak.

Pontozni mindenki tud. Pontozni mindenki tud? Megismerkedünk a pontozás szabályaival és adminisztrációs feladataival. Kipróbáljuk, hogy hogyan lehet előre megadott szempontrendszer szerint finomra hangolni az értékelést.

Kulcsszavak: értékelő felületek, osztályozási útmutató, rubrika, csoportos értékelés, önértékelés, tanulói értékelés, megjegyzések, portfólió alapú értékelés, kitűzők, szöveges értékelés

Workshop koordinátor: Vágvölgyi Csaba

Az Európai Parlament 4 éves előkészítő munka után 2016. április 27-én elfogadott 2016/679 számú rendelete, az idén május 25-én hatályba lépő GDPR (General Data Protection Regulation).
Ezen a workshopon elsősorban azt szeretném bemutatni, hogy az oktatás és ezen belül is az e-learning területét mennyiben érintik a GDPR által előírt adatkezelési elvek.
Konkrétan megvizsgálnánk a Moodle aktuális verziói által biztosított GDPR megfeleleőség technikai támogatását.
Felmerülő kérdések: Megfelelően tájékoztatjuk-e a felhasználóinkat a rendszerben tárol adataik felhasználásáról? Létezik-e olyan általános házirend, amit a felhasználóknak el kell fogadni az e-learning rendszerek használata előtt?  Kezdeményezhetik-e a felhasználók a velük kapcsolatos adatok letöltését, illetve törlését?

Workshop koordinátor: Papp Gyula

Tudjuk, hogy a tartalom a lényeg. De mivel járulhat hozzá a tartalom sikeréhez a forma? Egyáltalán, milyen egy korszerű tananyag? Nos, a színvonalas tartalmon túl, szép és interaktív.

A kérdés az, hogy hogyan varázsolhatjuk a tananyagokat ilyenné? A megjelenést számos tényező befolyásolhatja. Elsőként az alkalmazott Moodle téma (stílus/smink). Aztán vannak különböző kiegészítők, amelyek segíthetnek ebben. A workshopon a rendelkezésre álló lehetőségekből válogatunk, s ezeket próbáljuk ki.

Kulcsszavak: design, reszponzív, testre szabás, mobil eszközök támogatása, CSS, stílusok, layout, egyedi arculatok, kiegészítő modulok, beágyazás

Workshop koordinátor: Duchon Jenő

Minden időszaknak megvannak a maga felkapott jelenségei, trendjei. Kár lenne tagadni, hogy a gamifikáció egy ilyen jelenség. Ugyanakkor el kell ismernünk, hogy egy tevékenység (pl. az oktatás) gamifikálása nemcsak trendi, hanem igen hasznos is lehet az eredményesség szempontjából. Azt is el kell ismernünk, hogy még nagyon az elején járunk a képzések, az oktatási folyamatok gamifikálásában. Nagyon sokan belevágnak és bizony csalódnak is, mert nem hozza meg a kívánt eredményt. Éppen ezért érdemes mindig szem előtt tartanunk azokat a szempontokat, amelyek sikeressé tehetik a gamifikációt. Szánjunk rá időt, tervezzük meg, a tapasztalatok alapján alakítsuk át, és ne várjunk tőle csodát. A gamifikációs szemléletmód kialakítása nagyon előnyös tud lenni, de nem minden helyzetben vezet eredményre. Ez is csak egy lehetséges módszer, amely, ha elkezd működni, akkor nagy valószínűséggel az adott tevékenység hatékonysága is növekedni fog.

A Workshop alkalmával lehetőség van megismerkedni a gamifikáció értelmezéseivel, motivációs hatásával. Megértjük, mitől nem játék, hanem igenis komoly tevékenység a gamifikációt használó képzés. Megismerjük, hogyan épül fel egy gamifikált folyamat, majd a képzéshez kapcsolódóan példákat mutatunk be, ahol még a Moodle is előkerül. 

Workshop koordinátor: Dr. Molnár Tamás

A H5P egy a Moodle kurzusokban használható multimédiás szerzői rendszer (https://moodle.org/plugins/mod_hvp)
A Moodle kurzusok gyakran tartalmaznak multimédiás elemeket. Az ilyen tananyagok hasznosak, de elterjedésüket lassítja, hogy előállításuk szakértelmet igényel és általában fizetős programokkal történik.
Az előbbi hátrányok megszüntethetők a Moodle rendszerbe beépülő,  könnyen kezelhető és ingyenes H5P multimédia szerkesztő keretrendszer alkalmazásával.
Ebben a felhasználóbarát és könnyen használható fejlesztői környezetben sokféle multimédiás tananyag állítható elő.
Különösen érdekes az Interaktív videó és az Idővonal, melyek készítését részletesen is ismertetjük.
Kulcsszavak: H5P, multimédia, interaktív videó, idővonal

Workshop koordinátor: Vágvölgyi Csaba

Részletek hamarosan...

Workshop koordinátor: Dr. Molnár Tamás

A Moodle rendszer működése közben sok adatot gyűjt. A Jelentések alatt megtekinthetőek a hallgatók tevékenységeivel kapcsolatos naplók, de csak bizonyos rögzített formákban. A Moodle adatbázisában ennél sokkal több adatot tárol, de ezek lekérdezéséhez Moodle segédprogramokra és SQL lekérdezésekre van szükség. A workshop a Configurable Reports 
(Testreszabható jelentések) és az Ad-hoc database queries nevű segédprogramok használatát mutatja be, gyakorlati példákon keresztül. Kurzusokkal, hallgatókkal és tesztekkel kapcsolatos adatokat kaphatunk az adatbázisból. A lekérdezések időzítése, szűrők használata és az eredmények grafikus megjelenítése is lehetséges.

Kulcsszavak: Configurable Reports (Testreszabható jelentések), Ad-hoc database queriesSQL, adatbázis lekérdezés

Utolsó módosítás: 2018. szeptember 10., hétfő, 07:50