MoodleMoot 2007


A tervezett tutoriálok témái

A1 Moodle tanári tutoriál kezdő
B1 Moodle tanári tutoriál haladó
A2 A Moodle adminisztrálása
B2 Moodle a közoktatásban
A3 Moodle CSS – hogyan szabjuk testre a Moodle megjelenését
B3 ePortfolio megoldások a Moodle-ban

Délelőtt
9-12 óráig

A1 Moodle tanári tutoriál kezdő

A2 A Moodle adminisztrálása

A3 Moodle CSS – hogyan szabjuk testre a Moodle megjelenését

Délután
13-16 óráig

B1 Moodle tanári tutoriál haladó

B2 Moodle a közoktatásban

B3 ePortfolio megoldások a Moodle-ban

A1 Moodle tanári tutoriál kezdő

Tartalom: Alapvetően a keretrendszer áttekintését és megismerését szolgálja. A hangsúlyt azoknak az előnyöknek a megismerésére helyezzük, amelyek válaszolnak az alábbi kérdésekre:

  • Mitől e-learning az e-learning? (fogalomtisztázás)
  • Mire jó egy e-learning keretrendszer? (új társadalmi kihívások, változó oktatási/tanulási stratégiák, az információs társadalom alapkompetenciái)
  • Miben segítheti az oktató munkáját? (tananyagmegosztás, tehetséggondozás, versenyek, haladási naplók, belső és külső kommunikáció)
  • Milyen eszközök állnak az oktató rendelkezésére annak érdekében, hogy a kontaktóráit kiegészítse, érdekesebbé, színesebbé tegye a diákok számára? (dokumentumok, képek, videók, animációk weboldalak készítési fortélyai, integrálásuk a Moodle alá)
  • Milyen szerepe van a Moodle-nek a tehetséggondozásban? (versenyfeladatok kiadása, országos versenyek szervezése, lebonyolítása, személyes tanulói portfolió megalapozása)

A tanári tutoriál a fenti kérdéscsoportokon keresztül igyekszik végigvezetni a Moodle keretrendszerrel ismerkedőket az első lépések megtételéhez. Bátorítást kíván nyújtani a bevezetéshez az alapfokú és a középfokú oktatási intézmények számára is.

Célcsoport: A tutoriál a Moodle rendszerrel ismerkedők számára ad betekintést

Előismeretek: A tutoriál alapvetően nem állít előfeltételeket a résztvevők elé, de a számítógép biztos használata egyértelmű előnyt jelent.

Előadó: Sinka Róbert – a Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar oktatója. Negyedik éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

B1 Moodle tanári tutoriál haladó

Tartalom: Lépjünk túl a Moodleba feltöltött .doc és .ppt állományokon és próbáljuk meg igazán kihasználni az eszközkészlet adta lehetőségeket (szótár/fogalomtár, wiki, adatbázis, fórum - mint a konstruktívista pedagógia eszközei). Integráljunk kurzusunkba korszerű multimédiás tartalmakat és építsünk a Web 2.0 szolgáltatásokra.
Mindennapi tanári feladatok könnyebben: értékelés a Moodleban (stratégiák és lehetőségek), hiányzási napló vezetése, kérdőívek elkészítése és az adatok elemzése, tanulói tevékenységek nyomonkövetése (jelentések, statisztikák). Kurzusok kezelése (biztonsági mentés, visszaállítás, tananyag importálása, kurzusok újrakezdése).

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól akik nem pusztán eddigi gyakorlatuk támogatására kívánják használni a Moodle-t, hanem meg akarják ismerni azokat az eszközöket, amelyek segítségével az eddigieknél hatékonyabban taníthatnak.

Előismeretek: Előnyt jelent, ha valaki már ismeri és használja a Moodle-t, de a – cím ellenére – nyugodtan jelentkezhetnek a kezdők is.

Előadó: Vágvölgyi Csaba – a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola oktatója. Négy éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

A2 A Moodle adminisztrálása

Tartalom: A képzés során megismerhetik a Moodle telepítését (szükséges szoftverkörnyezet és adatbázis kialakítása, biztonsági kérdések, kiegészítő modulok telepítése). Ezt követően a felhasználó- és kurzuskezeléssel kapcsolatos problémákat járjuk körbe (autentikációs lehetőségek, felhasználók feltöltése állományból, tömeges beíratások, felhasználói szerepkörök kialakítása). További témák: A rendszer finomhangolása, változók beállításai, naplózás és statisztikák elemzése, látogatottsági adatok vizsgálata, kiegészítő szolgáltatások telepítése (pl.: helyesírás ellenőrzés, vírusvédelem), a biztonsági mentés lehetséges módozatai.

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik önállóan, vagy intézményükben adminisztrálnak, működtetnek, vagy szeretnének működtetni Moodle-t.

Előismeretek: A tutoriál elvégzéséhez szükséges alapvető informatikai ismereteken túl, előnyt jelent esetleges rendszergazdai tapasztalat.

Előadó: Vágvölgyi Csaba – a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola oktatója. Négy éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

B2 Moodle a közoktatásban

Tartalom: A tutoriál a tantárgy- és feladatcsoportokon keresztül igyekszik bemutatni a Moodle alkalmazási lehetőségeit a közoktatásban. Bátorítani kívánjuk azokat az alapfokú és a középfokú oktatási intézmények oktatóit, akik tervezik a bevezetést, de annak előtte élő mintákat szeretnének megismerni.

Főbb témakörök:

  • Alsó tagozat: matematika, környezetismeret, informatika
  • Felső tagozat: történelem, magyar nyelv és irodalom, német nyelv, fizika, kémia, földrajz, informatika
  • Közép (és felsőoktatás): magyar nyelv és irodalom, földrajz, angol nyelv

Célcsoport: Általános- és középiskolák bátor tanárait, tanítóit várjuk elsősorban. Szívesen látjuk a tanító és tanárképző felsőfokú intézmények oktatóit is, mert az ő szerepük kiemelt ebben a témakörben, lévén ők képzik a jövő nemzedék tanítóit és tanárait.

Előismeretek: A tutoriál alapvetően nem állít előfeltételeket a résztvevők elé, de a számítógép biztos használata egyértelmű előnyt jelent.

Előadó: Sinka Róbert – – a Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar oktatója. Negyedik éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket, két éves tapasztalattal rendelkezik az alapfokú oktatásban történő alkalmazás lehetőségeiről.

A3 Moodle CSS - hogyan szabjuk testre a Moodle megjelenését

Tartalom: A tutoriálon a Moodle megjelenésének alapelveivel ismerkedhetnek meg a résztvevők. A gyakorlatban sajátíthatják el azokat az ismereteket, amelyekkel Moodle témákat (stílusokat, skineket, sminkeket mosoly) lehet létrehozni. A tutoriálon egy előre telepített Moodle-ban hozhatnak létre új stílusokat.
A tutoriál résztvevői számára a hatékony munka érdekében dokumentációt és mintaállományokat biztosítunk, melynek segítségével a későbiekben akár önállóan is képesek lesznek új téma létrehozására.

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik színesebbé, konfortosabbá akarják tenni saját Moodle rendszerüket, vagy az intézményi arculathoz kívánják igazítani azt. Az adminisztrátorokat és önálló Moodle üzemeltetőket, valamint érdeklődő oktatókat várunk, akik tantárgyaikhoz saját stílust szeretnének használni.

Előismeretek: A HTML nyelv és a CSS ismerete egyértelmű előnyt jelent, de nem kizáró ok, ha valaki csak felületesen ismeri azokat.

Előadó: Papp Gyula – a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola oktatója. Négy éve adminisztrál Moodle rendszereket elsősorban felsőoktatási intézményekben.

B3 ePortfolio megoldások a Moodle-ban

Elsősorban felsőoktatási intézményekben, de a közoktatásban is egyre szélesebb körben érdeklődnek az ePortfolió megoldások iránt. Az ePortfolió a tanuló, s az intézmény számára egyaránt biztosíthatja a digitális (és analóg) tanulói teljesítmények gyűjtését és megjelenítését.

Tartalom: A tutoriál három ePortfolio megoldás integrálásával, beállításaival és használatának alapjaival foglalkozik. Két telepítendő, s egy önálló alkalmazás szolgáltatásaival ismerkedhet meg. Ezek a következők:

  • SPDC Portfolio
  • Exabis ePortfolio
  • Mahara
A résztvevők előtelepített rendszerekben ismerkedhetnek meg a három rendszer használatával, adminisztrálásával és szolgáltatásaival.

Célcsoport: A képzés mindazoknak az adminisztrátoroknak és oktatóknak szól, akik már alapvető tapasztalatokkal rendelkeznek a Moodle használatában és érdeklődnek, vagy szeretnének bevezetni intézményükben, saját gyakorlatukban ePortfolio megoldásokat.

Előismeretek: Alap szintű Moodle használati ismeretek előnyt jelentenek.

Előadó: Papp Gyula – a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola oktatója. Négy éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.



Utolsó módosítás: 2016. április 28., csütörtök, 01:05