Tutoriálok

A tutoriálokon való részvételi szándékot a Jelentkezési lapon kell jelezni.
Költségek:

- 1 tutoriál 10 160 Ft (8000 Ft + ÁFA)
- 2 tutoriál 17 780 Ft (14 000 Ft + ÁFA)

A számítógépes termekben tartott tutoriálok során 3 órás délelőtti (A1, A2, A3) és délutáni (B1. B2, B3) blokkokban a gyakorlatban ismerhetjük meg a választott témaköröket.

A tervezett tutoriálok témái (2014. június 27. péntek)

Délelőtt
9-12 óráig

A1 Open Badges – kitűzők kezelése a Moodle-ban

A2 Moodle alapok kezdőknek és újrakezdőknek I.

A3 Moodle 2.x haladóknak

Délután
13-16 óráig

B1 Moodle stílusok módosítása és készítése

B2 Adaptív eszközrendszer és kurzusformák a Moodle-ben

B3 ePortfólió a gyakorlatban


A1 Open Badges – kitűzők kezelése a Moodle-ban

Tartalom: A tutoriál az Open Badges alkalmazásának világába vezeti be az érdeklődőt. Megismerkedhet az Open Badges infrastruktúrával és azzal, ahogy a Moodle implementálta a szabványt.

A tutoriál témái:

  • az Open Badges szabvány részletes felépítése
  • a Mozilla által biztosított támogatás a kitűzők kezelésére
  • a kitűzők (képek) előállításának a lehetőségei
  • a kitűzők kezelése a Moodle-ban
    • globális kitűzők kezelése
    • tanári (kurzus) kitűzők kezelése
  • hogyan kezelheti, hol jelenítheti meg a tanuló a kitűzőit?
  • pár szó a portfólióról

A tutoriálon résztvevők egy-egy Moodle kurzusban kapnak gyakorlási lehetőséget. A sikeres tutoriál érdekében bizonyos technikai jellegű előfeltételeknek teljesülni kell, ezért minden jelentkezővel egyeztetünk ez ügyben.

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik érdeklődnek az értékelés és a minősítés új lehetőségei iránt, valamint az Open Badges-ben rejlő lehetőségek iránt.

Előismeretek: A tutoriál nem követel előismereteket, de az oktatási gyakorlat, a pedagógiai-módszertani tanulmányok előnyt jelentenek.

Előadó: Papp Gyula – a CONSEDU Bt. képviselője, oktató (DRHE). Több mint tíz éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.


B1 Moodle stílusok módosítása és készítése

Tartalom: A tutoriál a Moodle megjelenésének a világába kalauzolja el a résztvevőket. Az érdeklődő megismerkedhet a Moodle megjelenésének szabályszerűségeivel és az egyedi design kialakításának lehetőségeit.

A tutoriál témái:

  • a Moodle stílusszervezési elvei
  • a stílust befolyásoló állományok rendszere
  • a stílus módosításának menete
    • általában mihez kell/szoktunk hozzányúlni
    • mit hol találok a CSS állományokban?
    • mit tegyek, ha nem találok „olyan” bejegyzést?
    • egyedi megoldások alkalmazása
  • hogyan hozzunk létre új stílust?
  • néhány szó a konfigurálhatóságról
  • rövid kitekintés a reszponzív design világába

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik oktatási gyakorlattal rendelkeznek, de még nem készítettek e-tananyagot, illetve meg szeretnék ismerni az e-tananyag tervezés és fejlesztés egy kipróbált módszerét.

Előismeretek: A témához szükséges a CSS stílusleíró nyelv valamint a HTML alapszintű ismerete.

Előadó: Papp Gyula – a CONSEDU Bt. képviselője, oktató (DRHE). Több mint tíz éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.


A2 Moodle alapok kezdőknek és újrakezdőknek I.

Tartalom: Alapvetően a keretrendszer áttekintését és megismerését szolgálja. A hangsúly az oktatói munka szervezésén, a virtuális tanulási környezet felépítésének módszerein van. A bevezető képzés az alábbi tematika szerint épül fel:

Elmélet: Bevezetés egy keretrendszer használatába (ismeretelméleti alapok, keretrendszer(ek) szerkezeti és didaktikai felépítése, legfontosabb szerepkörök és a kapcsolódó eszközrendszer, fogalmak)

    Gyakorlat: Építsünk kurzust! Módszertani minták, problémák megoldási lehetőségei a Moodle-ben. Irányított gyakorlati feladatok (az oktatói munka támogatása, tananyagmegosztás/létrehozás, tehetséggondozás, ütemezett feladatok, tevékenység típusok, haladási naplók és bejárási útvonalak, belső és külső kommunikáció).
Workshop: Közös kurzusépítési gyakorlat. Ehhez a témakörhöz érdemes kérdésekkel készülni, oktatási problémákat/szituációkat előre megfogalmazni. A felvetésekre nem csak választ próbálunk adni, de igyekszünk azokra mintákat gyakorlatban is létrehozni a helyszínen.

Célcsoport: A tutoriál a keretrendszer aktuális verziójával ismerkedő vagy újrakezdő oktatók/döntéshozók számára nyújt betekintést a rendelkezésre álló eszközrendszerbe. Segít a kezdőknek, az újrakezdőknek vagy a verzióváltás előtt állóknak az e-learning rendszerükhöz kialakításához, fejlesztéséhez kapcsolódó döntéseik meghozatalában.

Előismeretek: A tutoriál alapvetően nem állít előfeltételeket a résztvevők elé, de a számítógép magabiztos használata és az alapvető informatikai eszközök ismerete egyértelműen előnyt jelentenek.

Előadó:
Sinka Róbert, PhD – e-learning szakértő, Monguz Kft., 2004 óta adminisztrál és használ Moodle rendszereket, fejleszt tananyagokat. Oktatási, fejlesztési tapasztalattal rendelkezik az alapfokú, középfokú és felsőfokú intézményekben, a felnőttképzésben és az üzleti szférában.


B2 Adaptív eszközrendszer és kurzusformák a Moodle-ben

Tartalom: Alapvetően a keretrendszer áttekintését és megismerését szolgálja. A hangsúly az oktatói munka szervezésén, a virtuális tanulási környezet felépítésének módszerein van. A bevezető képzés az alábbi tematika szerint épül fel:

Elmélet: Bevezetés a keretrendszer adaptív tanulást segítő eszközrendszerének használatába.

Gyakorlat: Típus feladatok készítése: egyéni és csoport szinten.

Workshop: Közös kurzusépítési gyakorlat. Egyéni, adaptív szempontok szerinti kurzus bejárást biztosító programozott kurzus készítése. A résztvevők kis csoportokban dolgoznak és együtt építik fel a tervezett kurzust.

Célcsoport: A tutoriál a keretrendszer aktuális verzióját alapszinten már ismerő felhasználóknak készül. Nem kizáró, de javasolt az A2 szint teljesítése vagy ismeretanyagának megléte. A tutoriál azoknak szól, akik szeretnék a keretrendszer didaktikai képességeit kihasználni, azon belül az adaptív, programozott oktatási szituációkra keresnek megoldásokat.

Előismeretek:
A tutoriál alapvetően nem állít előfeltételeket a résztvevők elé, de a számítógép magabiztos használata és az alapvető informatikai eszközök ismerete egyértelműen előnyt jelentenek.

Előadó:
Sinka Róbert, PhD – e-learning szakértő, Monguz Kft., 2004 óta adminisztrál és használ Moodle rendszereket, fejleszt tananyagokat. Oktatási, fejlesztési tapasztalattal rendelkezik az alapfokú, középfokú és felsőfokú intézményekben, a felnőttképzésben és az üzleti szférában.

A3 Moodle 2.x haladóknak

Tartalom: A képzés célja, hogy bemutassa a 2.6 és 2.7 verziók újdonságot, különös tekintettel azokra, amelyek jelentősen megkönnyítik és hatékonyabbá teszik az eLearning rendszer használatát. A képzés során telepítünk és a gyakorlatban kipróbálunk számos kiegészítő modult.

  • Ötletek, tippek, trükkök, beállítások, paraméterek,
  • Felhasználókezelés - érdekes lehetőségek
  • Tananyagtárházak (adattárak) használata
  • Új kurzusformátumok (más igények ... más megjelenés)
  • A Globális keresés hiánya és a lehetséges alternatív megoldások
  • A Moodle mobil eszközökön
  • Hasznos vagy éppen nélkülözhetetlen kiegészítő modulok telepítése és konfigurálása
  • A Moodle 2.6 és 2.7 újdonságai
Célcsoport: Tanárok, oktatók, tananyagszerzők, valamint az üzemeltetésért felelős informatikusok, rendszergazdák akik már használják a Moodle 2-es verzióját, de szeretnének többet kihozni a rendszerből.

Előismeretek: A Moodle 2-es verziójának felhasználói szintű ismerete.

Előadó:
Vágvölgyi Csaba – a CONSEDU Bt. munkatársa és oktató és rendszergazda (DRHE). Több mint tíz éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

B3 ePortfólió a gyakorlatban

Tartalom: A tutoriálon rövid elméleti bevezetőt követően az elektronikus portfólió elkészítésének gyakorlatát ismerhetik meg a résztvevők. A képzés során megtanuljuk a Mahara szabad forráskódú ePortfólió rendszert használatát, az ePportfólió készítésének lépéseit és a kész porfólió publikálásának lehetőségeit.
  • Általános ePortfólió megoldáspok a weben
  • A Mahara rendszer bemutatása
  • Szabadon hozzáférhető és használható Mahara rendszerek
  • Regisztráció és személyes profil kialakítása
  • Porfóliótartalmak gyűjtése
  • Portfólió oldalak kialakítása, gyűjtemények létrehozása
  • Portfólió megosztása, publikálása
Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik jelenlegi munkájuk kapcsán (pl.: pedagógusok) vagy éppen álláskeresési céllal szeretnék elkészíteni a szakmai portfóliójukat. A célcsoporthoz tartoznak azok is, akik saját intézményükben szeretnék bevezetni az ePortfóliót használatát, hiszen a Mahara része lehet a cégesmint a tudásmenedzsmentnek, de segítségével megvalósítható egy felsőoktatási intézmény Diplomás Pályakövető Rendszere is.

Előismeretek: A tutoriál alapvetően nem állít előfeltételeket a résztvevők elé, de a számítógép magabiztos használata és az alapvető informatikai eszközök ismerete egyértelműen előnyt jelentenek.

Előadó: Vágvölgyi Csaba – a CONSEDU Bt. munkatársa és oktató és rendszergazda
(DRHE). Több mint tíz éve adminisztrál és használ eLearning és ePortfólió rendszereket.

Last modified: Thursday, 28 April 2016, 1:05 AM