Tutoriálok

A tutoriálokon való részvételi szándékot a Jelentkezési lapon kell jelezni.
Költségek (ez független a konferencia részvételi díjától, de azzal együtt kerül kiszámlázásra):

- 1 tutoriál 10 160 Ft (8000 Ft + ÁFA)
- 2 tutoriál 17 780 Ft (14 000 Ft + ÁFA)

A számítógépes termekben tartott tutoriálok során 3 órás délelőtti (A1, A2, A3) és délutáni (B1. B2, B3) blokkokban a gyakorlatban ismerhetjük meg a választott témaköröket.
Figyelem: az A1-B1 tutoriál csak párban választható!

A tervezett tutoriálok témái

2013. június 29. szombat

A2 Moodle 2 alapok kezdőknek I.
B2 Moodle 2 alapok kezdőknek II.
A3 Moodle 2.x haladóknak
B3
eLearning módszertan – a tananyag-szervezés eszközrendszere

Délelőtt
9-12 óráig

A1-B1 Módszertani felkészítés e-learning tananyagok fejlesztéséhez

A2 Moodle 2 alapok kezdőknek I.

A3 Moodle 2.x haladóknak

Délután
13-16 óráig

B2 Moodle 2 alapok kezdőknek II.

B3 eLearning módszertan – a tananyag-szervezés eszközrendszere


A1-B1 Módszertani felkészítés e-learning tananyagok fejlesztéséhez

Tartalom: A tutoriál az e-tananyag fejlesztés módszertani lépéseit, megoldásait mutatja be. A résztvevők egy minta-tartalmat közösen átdolgoznak e-learning tananyaggá.

A tutoriál témái:

  • tanítási-tanulási folyamat elemzése (klasszikus és modern megoldások, lehetőségek, buktatók)
  • e-tananyagok szerkezete, típusai
  • e-tananyag fejlesztésének gyakorlati lépései:
    • célok, követelmények, tanulási tevékenységek tervezése
    • tartalom részei, szerkezete, kialakítása
    • önellenőrzés tervezése, kapcsolat a követelmények, a tartalmak, a tanulási tevékenység és az ellenőrzés között
  • e-tartalom fejlesztés buktatói
  • e-tartalmak elemzése

A tutoriál során alkalmazott megoldások: prezentáció, beszélgetés, vita, csoportmunka, gyakorlati tervezés, tréning.

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik oktatási gyakorlattal rendelkeznek, de még nem készítettek e-tananyagot, illetve meg szeretnék ismerni az e-tananyag tervezés és fejlesztés egy kipróbált módszerét.

Előismeretek: Oktatási gyakorlat, a pedagógiai-módszertani tanulmányok előnyt jelentenek.

Előadó: dr. Földes Zoltán, dr. Kovács Miklós, dr. Nagy Tamás – a Széchenyi István Egyetem oktatói. 2004 óta vesznek részt e-learning megoldások és e-tananyagok fejlesztésében, vezetik az egyetemi oktatók módszertani felkészítését. Eddig összesen mintegy 100 felsőoktatási e-tananyag fejlesztését támogatták.

További részletek

A2 Moodle 2 alapok kezdőknek I.

Tartalom: Alapvetően a keretrendszer áttekintését és megismerését szolgálja. A hangsúly az oktatói munka szervezésén, a virtuális tanulási környezet felépítésének módszerein van. A bevezető képzés az alábbi témaköröket, kérdéseket járja körül:
  • Mitől e-learning az e-learning? (fogalomtisztázás - kommunikáció & tevékenység típusok), a Moodle e-learning fogalma;
  • A kurzusszervezés alapjai: Moodle 1.9 vs. 2.0 - tanárnak lenni jó!;
  • Az oktatói munka támogatása: tananyagmegosztás, tehetséggondozás, ütemezett feladatok, tevékenység típusok, haladási naplók és bejárási útvonalak, belső és külső kommunikáció, az eszközrendszer alapjai);
  • Építsünk kurzust! Módszertani minták, problémák megoldási lehetőségei a Moodle-ben.
  • Folyamatmenedzsment alapjai (felhasználók / tananyagok / kurzusok mozgatása, programozott oktatásszervezés).
Célcsoport: A tutoriál elsősorban a keretrendszer legújabb verziójával most ismerkedő oktatók számára nyújt betekintést a rendelkezésre álló eszközrendszerbe.

Előismeretek: A tutoriál alapvetően nem állít előfeltételeket a résztvevők elé, de a számítógép biztos használata és az általános informatikai alapismeretek egyértelműen előnyt jelentenek.

Előadó: Sinka Róbert PhD – e-learning szakértő, Monguz Kft., 2004 óta adminisztrál és használ Moodle rendszereket, fejleszt tananyagokat. Oktatási, fejlesztési tapasztalattal rendelkezik az alapfokú, középfokú és felsőfokú intézményekben, a felnőttképzésben és az üzleti szférában.

További részletek

B2 Moodle 2 alapok kezdőknek II.

Tartalom: A kurzusmenedzsment eszköztárát ismerhetik meg a résztvevők. A hangsúly az oktatói munka során keletkezett tananyagok, tevékenységekből származó digitális állományok kezelésén, szervezésén, a hozzá kapcsolódó adatok kezelésén, menedzsmentjén van. A képzés az A2 tutoriálra épül, de önmagában is felvehető képzési modul.
  • Kollaboratív eszközök, virtuális közösségek, csoportmunka, differenciálás Moodle-ben;
  • Adminisztráció és beállítások - a kurzus finomhangolása;
  • Mentés, helyreállítás, kurzusok hordozhatósága - mit, mikor, kinek és hogyan érdemes csinálni?
  • Értékelési és pontozási stratégiák - minden, ami az érdemjegy mögött van;
  • Tesztek, kérdésbankok készítése, szervezése, típusai, menedzsmentje;
  • Riportok, statisztikák, naplók típusai, használatuk.
Célcsoport: A tutoriál elsősorban a keretrendszer legújabb verziójával most ismerkedő oktatók számára nyújt betekintést az adminisztratív, a kurzus menedzsmentet támogató eszközrendszerbe.

Előismeretek: A tutoriál nem igényel előzetes ismereteket, de feltételezi az A2 modul ismeretét.

Előadó: Sinka Róbert PhD – e-learning szakértő, Monguz Kft., 2004 óta adminisztrál és használ Moodle rendszereket, fejleszt tananyagokat. Oktatási, fejlesztési tapasztalattal rendelkezik az alapfokú, középfokú és felsőfokú intézményekben, a felnőttképzésben és az üzleti szférában.

További részletek

A3 Moodle 2.x haladóknak

Tartalom: A képzés célja, hogy bemutassa a 2.0 kiadása óta megjelent számos újdonságot, különös tekintettel azokra, amelyek jelentősen megkönnyítik és hatékonyabbá teszik az eLearning rendszer használatát.

  • Ötletek, tippek, trükkök, beállítások, paraméterek, modulok
  • A megújult állománykezelés örömei és bosszúságai
  • Tananyagtárházak (adattárak) használata
  • Új kurzusformátumok (más igények ... más megjelenés)
  • Felhasználókezelés - érdekes lehetőségek
  • A Globális keresés hiánya és a lehetséges alternatív megoldások
  • A Moodle mobil eszközökön
  • Hasznos vagy éppen nélkülözhetetlen kiegészítő modulok telepítése és konfigurálása
  • A Moodle 2.5 újdonságai
Célcsoport: Tanárok, oktatók, tananyagszerzők, valamint az üzemeltetésért felelős informatikusok, rendszergazdákakik már használják a Moodle 2-es verzióját, de szeretnének többet kihozni a rendszerből.

Előismeretek: A Moodle 2-es verziójának felhasználói szintű ismerete.

Előadó:
Vágvölgyi Csaba – a CONSEDU Bt. munkatársa és oktató (DRHE). Tíz éve használ és adminisztrál Moodle rendszereket.

További részletek

B3 eLearning módszertan – a tananyag-szervezés eszközrendszere

Tartalom: A tutoriálon a Moodle 2.5-ös verzióban tekintjük át azokat az eszközöket, modulokat, blokkokat és szolgáltatásokat, amelyek segítségével irányítani tudjuk a tanulási folyamatot, valamint nyomon lehet követni a tanulók teljesítményét. Megismerkedünk a személyre szabott és az adaptív tanulás megvalósításának módjával. A továbbiakban pedig az értékelési formákat próbáljuk ki.

A tutoriálon érintett témák a következők:

  • A tanulásirányítás tervezése és eszközei;
    • Teljesítés nyomon követése;
    • Kiegészítő lehetőségek a teljesítmények vizualizálására;
    • Feltételes tevékenységek – elérhetőség korlátozása;
    • Adaptív és személyre szabott tanulás támogatása;
  • Az értékelés tervezése;
  • Speciális értékelőeszközök: kritérium (kompetencia) alapú értékelés, rubrika, osztályozási útmutató, ellenőrzőlista.

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik nem dokumentumkezelő rendszernek szeretnék használni a Moodle-t, hanem a tanulás hatékonyságát szeretnék növelni, valamint szeretnék használni a beépített értékelési rendszert.

Előismeretek: A Moodle alapfokú ismerete előnyt jelent.

Előadó: Papp Gyula – a CONSEDU Bt. képviselője, oktató (DRHE). Tíz éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

További részletek


Utolsó módosítás: 2016. április 28., csütörtök, 01:05