Tutoriálok programja
Tutoriálok
A tutoriálokon való részvételi szándékot a Jelentkezési lapon kell jelezni.
Költségek (ez független a konferencia részvételi díjától, de azzal együtt kerül kiszámlázásra):
- 1 tutoriál 10 160 Ft (8000 Ft + ÁFA)
- 2 tutoriál 17 780 Ft (14 000 Ft + ÁFA)
A számítógépes termekben tartott tutoriálok során 3 órás délelőtti (A1, A2, A3) és délutáni (B1. B2, B3) blokkokban a gyakorlatban ismerhetjük meg a választott témaköröket.
Figyelem: az A1-B1 tutoriál csak párban választható!
A tervezett tutoriálok témái
2013. június 29. szombat
B2 Moodle 2 alapok kezdőknek II.
A3 Moodle 2.x haladóknak
B3 eLearning módszertan – a tananyag-szervezés eszközrendszere
Délelőtt | A1-B1 Módszertani felkészítés e-learning tananyagok fejlesztéséhez | A2 Moodle 2 alapok kezdőknek I. | A3 Moodle 2.x haladóknak |
Délután | B2 Moodle 2 alapok kezdőknek II. | B3 eLearning módszertan – a tananyag-szervezés eszközrendszere |
A1-B1 Módszertani felkészítés e-learning tananyagok fejlesztéséhez
Tartalom:
A tutoriál témái:
- tanítási-tanulási folyamat elemzése (klasszikus és modern megoldások, lehetőségek, buktatók)
- e-tananyagok szerkezete, típusai
- e-tananyag fejlesztésének gyakorlati lépései:
- célok, követelmények, tanulási tevékenységek tervezése
- tartalom részei, szerkezete, kialakítása
- önellenőrzés tervezése, kapcsolat a követelmények, a tartalmak, a tanulási tevékenység és az ellenőrzés között
- e-tartalom fejlesztés buktatói
- e-tartalmak elemzése
A tutoriál során alkalmazott megoldások: prezentáció, beszélgetés, vita, csoportmunka, gyakorlati tervezés, tréning.
Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik oktatási gyakorlattal rendelkeznek, de még nem készítettek e-tananyagot, illetve meg szeretnék ismerni az e-tananyag tervezés és fejlesztés egy kipróbált módszerét.
Előismeretek: Oktatási gyakorlat, a pedagógiai-módszertani tanulmányok előnyt jelentenek.
Előadó: dr. Földes Zoltán, dr. Kovács Miklós, dr. Nagy Tamás – a Széchenyi István Egyetem oktatói. 2004 óta vesznek részt e-learning megoldások és e-tananyagok fejlesztésében, vezetik az egyetemi oktatók módszertani felkészítését. Eddig összesen mintegy 100 felsőoktatási e-tananyag fejlesztését támogatták.
A2 Moodle 2 alapok kezdőknek I.
Tartalom: Alapvetően a keretrendszer áttekintését és megismerését szolgálja. A hangsúly az oktatói munka szervezésén, a virtuális tanulási környezet felépítésének módszerein van. A bevezető képzés az alábbi témaköröket, kérdéseket járja körül:- Mitől e-learning az e-learning? (fogalomtisztázás - kommunikáció & tevékenység típusok), a Moodle e-learning fogalma;
- A kurzusszervezés alapjai: Moodle 1.9 vs. 2.0 - tanárnak lenni jó!;
- Az oktatói munka támogatása: tananyagmegosztás, tehetséggondozás, ütemezett feladatok, tevékenység típusok, haladási naplók és bejárási útvonalak, belső és külső kommunikáció, az eszközrendszer alapjai);
- Építsünk kurzust! Módszertani minták, problémák megoldási lehetőségei a Moodle-ben.
- Folyamatmenedzsment alapjai (felhasználók / tananyagok / kurzusok mozgatása, programozott oktatásszervezés).
Előismeretek: A tutoriál alapvetően nem állít előfeltételeket a résztvevők elé, de a számítógép biztos használata és az általános informatikai alapismeretek egyértelműen előnyt jelentenek.
Előadó: Sinka Róbert PhD – e-learning szakértő, Monguz Kft., 2004 óta adminisztrál és használ Moodle rendszereket, fejleszt tananyagokat. Oktatási, fejlesztési tapasztalattal rendelkezik az alapfokú, középfokú és felsőfokú intézményekben, a felnőttképzésben és az üzleti szférában.
Tartalom: A kurzusmenedzsment eszköztárát ismerhetik meg a résztvevők. A hangsúly az oktatói munka során keletkezett tananyagok, tevékenységekből származó digitális állományok kezelésén, szervezésén, a hozzá kapcsolódó adatok kezelésén, menedzsmentjén van. A képzés az A2 tutoriálra épül, de önmagában is felvehető képzési modul.
- Kollaboratív eszközök, virtuális közösségek, csoportmunka, differenciálás Moodle-ben;
- Adminisztráció és beállítások - a kurzus finomhangolása;
- Mentés, helyreállítás, kurzusok hordozhatósága - mit, mikor, kinek és hogyan érdemes csinálni?
- Értékelési és pontozási stratégiák - minden, ami az érdemjegy mögött van;
- Tesztek, kérdésbankok készítése, szervezése, típusai, menedzsmentje;
- Riportok, statisztikák, naplók típusai, használatuk.
Előismeretek: A tutoriál nem igényel előzetes ismereteket, de feltételezi az A2 modul ismeretét.
Előadó: Sinka Róbert PhD – e-learning szakértő, Monguz Kft., 2004 óta adminisztrál és használ Moodle rendszereket, fejleszt tananyagokat. Oktatási, fejlesztési tapasztalattal rendelkezik az alapfokú, középfokú és felsőfokú intézményekben, a felnőttképzésben és az üzleti szférában.
A3 Moodle 2.x haladóknak
Tartalom: A képzés célja, hogy bemutassa a 2.0 kiadása óta megjelent számos újdonságot, különös tekintettel azokra, amelyek jelentősen megkönnyítik és hatékonyabbá teszik az eLearning rendszer használatát.
- Ötletek, tippek, trükkök, beállítások, paraméterek, modulok
- A megújult állománykezelés örömei és bosszúságai
- Tananyagtárházak (adattárak) használata
- Új kurzusformátumok (más igények ... más megjelenés)
- Felhasználókezelés - érdekes lehetőségek
- A Globális keresés hiánya és a lehetséges alternatív megoldások
- A Moodle mobil eszközökön
- Hasznos vagy éppen nélkülözhetetlen kiegészítő modulok telepítése és konfigurálása
- A Moodle 2.5 újdonságai
Előismeretek: A Moodle 2-es verziójának felhasználói szintű ismerete.
Előadó: Vágvölgyi Csaba – a CONSEDU Bt. munkatársa és oktató (DRHE). Tíz éve használ és adminisztrál Moodle rendszereket.
B3 eLearning módszertan – a tananyag-szervezés eszközrendszere
A tutoriálon érintett témák a következők:
- A tanulásirányítás tervezése és eszközei;
- Teljesítés nyomon követése;
- Kiegészítő lehetőségek a teljesítmények vizualizálására;
- Feltételes tevékenységek – elérhetőség korlátozása;
- Adaptív és személyre szabott tanulás támogatása;
- Az értékelés tervezése;
- Speciális értékelőeszközök: kritérium (kompetencia) alapú értékelés, rubrika, osztályozási útmutató, ellenőrzőlista.
Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik nem dokumentumkezelő rendszernek szeretnék használni a Moodle-t, hanem a tanulás hatékonyságát szeretnék növelni, valamint szeretnék használni a beépített értékelési rendszert.
Előismeretek: A Moodle alapfokú ismerete előnyt jelent.
Előadó: Papp Gyula – a CONSEDU Bt. képviselője, oktató (DRHE). Tíz éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.