A konferencia témái:

  • eLearning tartalomfejlesztés - Tananyagfejlesztés a pályázatokban: Mit, mivel és hogyan? A pályázati projektek által megkövetelt szabványos formátumok közül melyiket válasszam (SCORM, Docbook)? Moodle mint disszeminációs és kollaboratív felület hazai és nemzetközi projektekben. Szerzői jogi kérdések a tananyagfejlesztésben.
  • Módszertani útmutatók elektronikus tananyagokhoz – Pedagógiai modellek az eLearningben. Kurzusszervezés képzési forma szerint, didaktikai dizájn, tevékenységi formák módszertana és az oktatási folyamat programozása, avagy miként virtualizálhatom a tantermi óráimat? A tanulásirányítás és értékelés tervezése és eszközei.
  • Moodle a közoktatásban, a felsőoktatásban és a felnőttképzésben és a szakképzésben – Hogyan használjuk a Moodle-t az oktatásban? Hogyan segíti a Moodle a tanítási folyamat hatékonyságát, s mennyiben alakítja át a diákok viszonyát a tanuláshoz? A Moodle, mint közösségi portál. Milyen oktatási tapasztalatok halmozódtak fel, s milyen módszertani változásokat hozott magával a Moodle?
  • ePortfólió – az ePortfólió típusai, személyes és intézményi portfólió kialakítása, szabad forráskódú ePortfólió megoldások, portfólió alapú értékelés, személyes tanulási terek, (e)Portfólió a magyar oktatásban. Az ePortfólió, mint az alumni rendszerek kapuja.
  • A könyvtárak szerepe az intézményi elektronikus szolgáltatásokban – A hagyományos szolgáltatások bővítése vagy a fenntartható fejlődés, mi motiválja a könyvtárakat az eLearning és ePortfólió szolgáltatások felé?
  • mLearning – a mobileszközök szerepe a eLearningben. Oktatási tartalmak és alkalmazások az érintőképernyős eszközökön. Mobilra optimalizált Moodle megjelenés vagy dedikált mobil alkalmazások?
  • Moodle integráció – Hogyan integrálható a Moodle az intézményi informatikai infrastruktúrába? Hogyan valósítható meg a tanulmányi rendszerek és a Moodle integrációja? Komplex eLearning rendszerek és hálózatok kialakítása Moodle Network alapokon. Tananyagtárházak integrációja a Moodle 2 repository API segítségével.
  • Moodle feljesztések, kiegészítő modulok, blokkok – hasznos vagy éppen nélkülözhetetlen modulok/blokkok alkalmazása. Egyedi modulfejlesztések, modulok honosítása.
  • Közösségi hálózatok helye és szerepe az oktatásban - Lehet-e tanulásra használni a közösségi hálózatokat (Twitter, Facebook, ...)? Ha igen, akkor hogyan győzzük le a tanulók/tanárok ezzel kapcsolatos fenntartásait? Közösségi oldalak integrációja a Moodle keretrendszerbe.

Utolsó módosítás: 2016. április 28., csütörtök, 01:05