MoodleMoot 2010


A tervezett tutoriálok témái (2010. június 26. szombat)

A1 Moodle tanári tutoriál kezdő
B1 Portfolióépítés a gyakorlatban, az első lépések
A2
Moodle tuning, avagy mire képes néhány kiegészítő modul
B2 Adminisztrációs tevékenységek a tanári munkában
A3 Intézményi ePortfólió rendszer üzemeltetése
B3
Moodle 2.0 újdonságok
A4 Az élethelyzethez igazított tanulás módszertana

Délelőtt
9-12 óráig

A1 Moodle tanári tutoriál kezdő

A2 Moodle tuning, avagy mire képes néhány kiegészítő modul

A3 Intézményi ePortfólió rendszer üzemeltetése

A4 Az élethelyzethez igazított tanulás módszertana

Délután
13-16 óráig

B1 Portfolióépítés a gyakorlatban, az első lépések

B2 Adminisztrációs tevékenységek a tanári munkában

B3 Moodle 2.0 újdonságok



A1 Moodle tanári tutoriál (kezdő)

Tartalom: Alapvetően a keretrendszer áttekintését és megismerését szolgálja. A hangsúlyt az oktatók számára nyújtott előnyök megismerésére helyezzük:

  • Mitől e-learning az e-learning? (fogalomtisztázás - kommunikáció & tevékenység típusok);
  • Miben segítheti az oktató munkáját? (tananyagmegosztás, tehetséggondozás, versenyek, haladási naplók, belső és külső kommunikáció);
  • Milyen eszközök állnak az oktató rendelkezésére annak érdekében, hogy a kontakt óráit kiegészítse, érdekesebbé, színesebbé tegye a diákok számára? (Tananyagfejlesztés, tananyag menedzsment: dokumentumok, képek, videók, animációk, weboldalak készítési fortélyai, integrálásuk a Moodle alá);
  • Mit, mire használjak? - Moodle tanári eszközrendszer részletes áttekintése, gyakorlása. (feladatok kiadása, versenyek szervezése, személyes tanulói portfólió megalapozása);

A tanári tutoriál a fenti kérdéscsoportokon keresztül igyekszik végigvezetni a Moodle keretrendszerrel ismerkedőket az első lépések megtételéhez.

Célcsoport: A tutoriál elsősorban a Moodle-el ismerkedő oktatók/tanárok számára ad betekintést a rendelkezésre álló eszközrendszerbe.

Előismeretek: A tutoriál alapvetően nem állít előfeltételeket a résztvevők elé, de a számítógép biztos használata egyértelmű előnyt jelent.

Előadó: Sinka Róbert – a Szent István Egyetem e-learning koordinátora. Hetedik éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

B1 Portfólióépítés a gyakorlatban, az első lépések (Mahara kezdő)

Tartalom: A képzés célja, hogy áttekintést adjon a Mahara alapú e-portfólió rendszer működéséről és használatáról.
  • Mi az az e-portfólió? (fogalomtisztázás, portfólió didaktika, web2 és az e-portfólió);
  • Miben segítheti az oktató munkáját? (adminisztráció, csoportképzés, nyitott és zárt nézetek, oktatói portfólió építése)
  • Miben segítheti a diákok munkáját? (tananyagmegosztás, belső és külső kommunikáció, szakmai portfólió építése, álláskeresés);
  • Milyen az alapvető eszközrendszere? (bejelentkezés formái, egyéni és publikus nézetek, állományok megosztása, a megosztás technikái, kommunikációs formák)
  • Mit, mire használjak? - A portfólió építés első lépései.

A tutoriál a fenti kérdéscsoportokon keresztül igyekszik végigvezetni a Mahara e-portfólió rendszerrel ismerkedőket az első lépések megtételéhez.

Célcsoport: A tutoriál elsősorban a Mahara rendszerrel ismerkedő oktatók/tanárok számára ad betekintést a rendelkezésre álló eszközrendszerbe.

Előismeretek: A tutoriál nem igényel előzetes ismereteket. Előnyt jelent a számítógép és a web2-es tartalomszolgáltatók és tartalmaik általános ismerete.

Előadó: Sinka Róbert – a Szent István Egyetem e-learning koordinátora. Hetedik éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket, egy éve vezette be intézményi szinten az e-portfólió (Mahara) szolgáltatást. Jelenleg két Mahara alapú e-portfólió rendszert üzemeltet, továbbiak pedig előkészület alatt állnak.

A2 Moodle tuning, avagy mire képes néhány kiegészítő modul

Tartalom: Bár a Moodle alap eszközrendszere is lenyűgöző, számos olyan kiegészítő – modulok, blokkok, plugin-ok és integrációs lehetőségek kínálkoznak, melyek segítségével tovább növelhetjük a rendszer tudását és a tanítás/tanulás hatékonyságát, a felhasználók komfortérzését. A képzés során kipróbálunk több modult és blokkot, amely az egyes modulok képességét bővíti ki, illetve jelentős segítséget adhatnak a kurzusok adminisztrálásában, az értékelésben és a tutorálásban.

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól akik meg akarják ismerni azokat az eszközöket, amelyek segítségével az eddigieknél hatékonyabban taníthatnak.

Előismeretek: Előnyt jelent, ha valaki már ismeri és használja a Moodle-t, de a nyugodtan jelentkezhetnek kezdők is.

Előadó: Papp Gyula – a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola oktatója. Hét éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.


Tartalom: A tanárok és tutorok számára a Moodle sok eszközt biztosít a tanulók menedzselésére, az értékelés finomhangolására. A képzés elsősorban azoknak szól, akik szeretnék részletesen megismerni a Moodle alapeszközeit, azokat az extra lehetőségeket, amelyek a rendelkezésre állnak, s néhány kiegészítő modult, amely további finomságokat biztosít számunkra
. A fontosabb témakörök, amelyeket érinteni kíván ez a modul:
  • Értékelés a Moodle-ban (stratégiák és lehetőségek, értékelései tételek kezelése, súlyozás, az oktatói munka támogatása);
  • Kompetencia alapú értékelés;
  • Hiányzási napló vezetése;
  • Kérdőívek elkészítése és az adatok elemzése;
  • Tanulói tevékenységek nyomon követése (jelentések, statisztikák);
  • Kurzusok kezelése (biztonsági mentés, visszaállítás, tananyag importálása, kurzusok újrakezdése).

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik minél szélesebb körben szeretnék kihasználni a keretrendszer funkcionalitását és támogatni kívánják oktatói munkájukat, illetve automatizálni szeretnék az értékelést.

Előismeretek: A tutoriál szempontjából előny a Moodle alapfokú ismerete, illetve a Moodle tanári kezdő tutoriál (A1) elvégzése.

Előadó: Papp Gyula – a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola oktatója. Hét éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

A3 Intézményi ePortfólió rendszer üzemeltetése

Mind a felsőoktatásban, mind a közoktatásban jelentős szerepet kaphat a Mahara szabad forráskódú ePortfólió rendszer. Alkalmas személyes portfólió kialakítására és kezelésére, de lehetőség van csoportos, vagy akár intézményi portfóliók menedzselésére is.

egyúttal biztosítja az intézményi közösségi tér feladatait

Tartalom: A tutoriál során a Mahara üzemeltetési (rendszergazdai) feladataival, a tanári munka lehetőségeivel, valamint a portfólió készítésének lehetőségeivel ismerkedhet meg. Ezek a következők:

  • Felhasználók kezelése – hitelesítési lehetőségek, szabályok, tilalmak és lehetőségek;
  • Integráció a meglévő infrastruktúrával, Moodle integráció
  • Intézmények menedzselése – szerepkörök, feladatok, beállítások;
  • Kapcsolati hálók kezelése – csoportok, csoporttípusok és működésük, ismerősök kezelése;
  • Kommunikáció;
  • Portfólió készítése a Mahara-ban – állományok kezelése (kvótakezelés);
  • Csoportos és intézményi portfólió kialakítása
  • Értékelési lehetőség megteremtése – portfólió alapú értékelés;
Célcsoport: A képzés érdeklődőknek, leendő rendszergazdáknak és oktatóknak szól, akik szeretnének bevezetni intézményükben, saját gyakorlatukban ePortfólió megoldásokat, közösségi tereket.

Előismeretek: Alapvető informatikai készségek megléte.

Előadó: Vágvölgyi Csaba – a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola oktatója. Hat éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket és három éve kísérletezik ePortfólió megoldásokkal.

B3 Moodle 2.0 újdonságok

Tartalom: A Moodle 2.0 sok változást hoz a Moodle felhasználók számára. Számos újdonság jelenik meg, amely segíti az adminisztrátori, a tanári és a tanulói munkát is a rendszerben. Röviden betekintünk az adminisztrációban történő változásokba, de alapvetően azokra az eszközökre koncentrálunk, amelyek a tanári munka hatékonyságát segítik.
Az érintett témák a következők:

  • Feltételes tevékenységkezelés - amit a legtöbben hiányoltak eddig;
  • Az új szövegszerkesztő szolgáltatásai;
  • Az állománykezelés új lehetőségei;
  • A file és repository API;
  • Web 2.0 alkalmazások magas fokú integrációja;
  • Újdonságok a navigációban;
  • Portfóliókezelés – a Mahara integráció lehetőségei;
  • Wiki fejlesztések
  • Új blokkok, megváltozott blokk-kezelés

Célcsoport: A tutoriál azoknak az érdeklődőknek szól, akik szeretnének felkészülni a Moodle 2.0-ás verziójának a bevezetésére.

Előismeretek: Alapfokú jártasság a Moodle használatásban előnyt jelent, de akár kezdők is részt vehetnek a tutoriálon.

Előadó: Vágvölgyi Csaba – a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola oktatója. Hat éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket és lassan két éve figyeli a Moodle 2.0 fejlesztését :)

A4 Tananyagok és képzések létrehozása az élethelyzethez igazított tanulás módszertana szerint

Tartalom: Az élethelyzethez igazított tanulás a választható gyakorlati módszertanok egyike, amelynek tárgya a felnőttkori tanulás. Lépésről lépésre tárgyalja a tanulási folyamatot a tanulási szükséglet felmérésétől és a belépési feltételek teljesülésének mérésétől kezdve a szakanyag létrehozásán, a tananyag moduláris kialakításán és a tanuló, a tanár, konzulens, tutor, mentor szerepén át a záró mérésig (vizsgáig).

Időtartam: 3×60 perc

Jellege: Bemutató és egyéni/kiscsoportos feladatmegoldás

Célcsoport: Tanárok, tananyagszerzők, akiket a módszertan érdekel. Szakemberek, akik a szakterületükön tananyagot, képzést akarnak létrehozni.

Előismeretek: A tutoriál nem igényel előismeretet.

Előadó: Gerő Péter tanár, Az élethelyzethez igazított tanulás című tankönyv szerzője

Utolsó módosítás: 2016. április 28., csütörtök, 01:05