Sinka Róbert: Mit oktassunk: Moodle-t vagy informatikát? A tudás és kompetencia alapú
Sinka Róbert A nevem Sinka Róbert, a Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti
Kar Természettudományi Tanszékén tanársegédként dolgozom. Itt
elsősorban a tanítóképzéshez kötődő tárgyakat (környezetvédelmi és
geográfiai), valamint a kutató műhelyhez kapcsolódó (Információs
társadalom ismeretelméleti és Információs társadalom földrajza
gyakorlati) kurzusokat oktatok. ez utóbbihoz kapcsolódóan vezetem az
általam alapított SZIE ABK Információs Társadalom Oktató- és
Kutatóközpontot. |
Az előadás címe: Mit oktassunk: Moodle-t vagy informatikát? A tudás és kompetencia alapú ismeretelsajátítás nehézségei a közoktatásban.
Moodle használat tapasztalatai a SZIE ABK Gyakorló Általános Iskolájában; A tanító szak és maga a szakma mindig is különleges szerepet töltött be nem csak a felsőoktatásban, de a hétköznapi életben is. A tanítóképző intézetekben képzett értelmiségre bíztuk rá gyermekeink nevelését, a klasszikus tudás megismerésének első lépéseit. A felsőoktatás jelenleg is zajló átalakulásával csak felerősödtek, hangot és teret kaptak a régóta és számtalan formában megfogalmazott kérdések: Vajon jól képezzük-e tanítóinkat? Kellő tudással vértezzük-e fel őket? Rendelkeznek-e olyan képességekkel, alapkompetenciákkal, amelyek segítségével képesek lesznek a ma megszerzett ismereteket a jövő generációjának átadni? A tanító jelölt ismeretelsajátítási készsége megfelelnek-e annak, aki majd erre a mintára kívánja építeni jövőbeni tanulmányait, karrierjét? Az ismeretek megszerzése, rendszerezése, tárolása és továbbadása egészen új tanulási-tanítási módszereket igényel. A módszerekhez pedig igen komoly technikai, pontosabban fogalmazva „infokommunikációs oktatástechnikai” eszközök társulnak.