A tervezett tutoriálok témái

2012. június 30. szombat

A1 Moodle 2 alapok kezdőknek
B1 Portfólió építés Mahara Alapokon
A2
Szabad forráskódú tananyagszerző eszközök
B2 eLearning módszertan – tananyag-szervezési stratégiák
A3 Moodle 2 - újdonságok verzióváltóknak
B3
Moodle 2 - haladóknak és üzemeltetőknek

Délelőtt
9-12 óráig

A1 Moodle 2.0 alapok kezdőknek

A2 Szabad forráskódú tananyagszerző eszközök

A3 Moodle 2 - újdonságok verzióváltóknak

Délután
13-16 óráig

B1 Portfólió építés Mahara alapokon

B2 eLearning módszertan – tananyag-szervezési stratégiák

B3 Moodle 2 – haladóknak és üzemeltetőknek


A1 Moodle 2 alapok kezdőknek

Tartalom: Alapvetően a keretrendszer áttekintését és megismerését szolgálja. A hangsúlyt az oktatók számára nyújtott előnyök megismerésére helyezzük:

  • Mitől e-learning az e-learning? (fogalomtisztázás - kommunikáció & tevékenység típusok);
  • Miben segítheti az oktató munkáját? (tananyagmegosztás, tehetséggondozás, versenyek, haladási naplók, belső és külső kommunikáció);
  • Milyen eszközök állnak az oktató rendelkezésére annak érdekében, hogy a kontakt óráit kiegészítse, érdekesebbé, színesebbé tegye a diákok számára? (Tananyagfejlesztés, tananyag menedzsment: dokumentumok, képek, videók, animációk, weboldalak készítési fortélyai, integrálásuk a Moodle alá);
  • Mit, mire használjak? - Moodle tanári eszközrendszer részletes áttekintése, gyakorlása. (feladatok kiadása, versenyek szervezése, személyes tanulói portfólió megalapozása);

A tanári tutoriál a fenti kérdéscsoportokon keresztül igyekszik végigvezetni a Moodle keretrendszerrel ismerkedőket az első lépések megtételéhez.

Célcsoport: A tutoriál elsősorban a Moodle-el ismerkedő oktatók/tanárok számára ad betekintést a rendelkezésre álló eszközrendszerbe.

Előismeretek: A tutoriál alapvetően nem állít előfeltételeket a résztvevők elé, de a számítógép biztos használata egyértelmű előnyt jelent.

Előadó: Sinka Róbert – a Szent István Egyetem e-learning koordinátora. 2004 óta adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

B1 Portfólió építés Mahara alapokon

Tartalom: A képzés célja, hogy áttekintést adjon a Mahara alapú e-portfólió rendszer működéséről és használatáról.
  • Mi az az e-portfólió? (fogalomtisztázás, portfólió didaktika, web2 és az e-portfólió);
  • Miben segítheti az oktató munkáját? (adminisztráció, csoportképzés, nyitott és zárt nézetek, oktatói portfólió építése)
  • Miben segítheti a diákok munkáját? (tananyagmegosztás, belső és külső kommunikáció, szakmai portfólió építése, álláskeresés);
  • Milyen az alapvető eszközrendszere? (bejelentkezés formái, egyéni és publikus nézetek, állományok megosztása, a megosztás technikái, kommunikációs formák)
  • Mit, mire használjak? - A portfólió építés első lépései.

A tutoriál a fenti kérdéscsoportokon keresztül igyekszik végigvezetni a Mahara e-portfólió rendszerrel ismerkedőket az első lépések megtételéhez.

Célcsoport: A tutoriál elsősorban a Mahara rendszerrel ismerkedő oktatók/tanárok számára ad betekintést a rendelkezésre álló eszközrendszerbe.

Előismeretek: A tutoriál nem igényel előzetes ismereteket. Előnyt jelent a számítógép és a web2-es tartalomszolgáltatók és tartalmaik általános ismerete.

Előadó: Sinka Róbert – a Szent István Egyetem e-learning koordinátora. 2004 óta adminisztrál és használ Moodle rendszereket, 2010-ben vezette be intézményi szinten az e-portfólió (Mahara) szolgáltatást. Jelenleg két Mahara alapú e-portfólió rendszert üzemeltet, továbbiak pedig előkészület alatt állnak.

A2 Szabad forráskódú tananyagszerző eszközök

Tartalom: A tutoriál keretében két nyílt forráskódú tananyagfejlesztő eszközzel ismerkedünk meg – azok felületével, szolgáltatásaival, logikájával és eszközrendszerével. A tárgyalásra kerülő rendszerek kiválasztásakor arra törekedtünk, hogy képesek legyenek SCORM tartalomcsomagok előállítására, valamint könnyen kezelhetők legyenek.

A kiválasztott rendszerek a következők:

  • Az eXe eLearning XHTML editor egy 2012-es változata, amely egy spanyol projekt keretében éledt újra;
  • Xerte, amely a nyílt forráskódú tananyagfejlesztő eszközök új üdvöskéje;

A tutoriálon megismerkedünk az új eXe szolgáltatásaival valamint azok használatával, valamint az új Xerte használatának titkaival.

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik nagy mennyiségű tananyag előállításában érintettek (Pl.: TÁMOP és KEOP tananyagfejlesztési pályázatok), vagy érdeklődnek a szabványos tananyagok készítése iránt.

Előismeretek: Az eszközök kipróbálásához csupán biztos számítógép-kezelői készségre van szükség. Előnyt jelent bármilyen szintű multimédiafejlesztő alkalmazás ismerete.

Előadó: Papp Gyula – a Debreceni Református Hittudományi Egyetem (korábban KFRTF) oktatója. 1998 óta foglalkozik multimédiás, majd eLearning tananyagfejlesztéssel.

B2 eLearning módszertan – tananyag-szervezési stratégiák

Tartalom: A tutoriálon a Moodle 2-es aktuális verziójában tekintjük át azokat az eszközöket, modulokat és szolgáltatásokat, amelyek segítségével a Moodle nem pusztán egy kényelmi szolgáltatás, hanem a hatékony tanítás eszköze lehet. A gyakorlat keretében elsősorban a tanulásszervezés, tanulásirányítás és az értékelés kérdéskörét tekintjük át.

A tutoriálon érintett témák a következők:

  • Pedagógiai modellek az eLearning-ben;
  • A tanulásirányítás tervezése és eszközei;
  • Feltételes tevékenységek – elérhetőség korlátozása;
  • Teljesítés nyomon követése;
  • Az értékelés tervezése;
  • Speciális értékelőeszközök: kritérium (kompetencia) alapú értékelés, rubrika.

Célcsoport: A tutoriál azoknak szól, akik nem dokumentumkezelő rendszernek szeretnék használni a Moodle-t, hanem a tanulás hatékonyságát szeretnék növelni, valamint szeretnék használni a beépített értékelési rendszert.

Előismeretek: A Moodle alapfokú ismerete előnyt jelent.

Előadó: Papp Gyula – a Debreceni Református Hittudományi Egyetem (korábban KFRTF) oktatója. Kilenc éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

A3 Moodle 2 - újdonságok verzióváltóknak

Tartalom: Az „új” felhasználói felület megismerése, változások és újdonságok a navigációban. Jelentős változások az állománykezelésben. Médiaelemek használata, a beépített szövegszerkesztő újdonságai. Új és megújult blokkok és tevékenységek a Moodle 2-ben. Irányított tanulás feltételes tevékenységek segítségével.

Célcsoport: Tanárok, oktatók, tananyagszerzők, akik már ismerik a Moodle rendszert és kíváncsiak a Moodle 2.3 újdonságaira.

Előismeretek: A Moodle alapfokú ismerete.

Előadó: Vágvölgyi Csaba – a Debreceni Református Hittudományi Egyetem (korábban KFRTF) oktatója. Kilenc éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.

B3 Moodle 2 – haladóknak és üzemeltetőknek

Tartalom: A Moodle 2 testreszabása és finomhangolása. Újdonságok a felhasználókezelésben, globális (kurzusok fölött álló) csoportok használata.
Haladó állománykezelési ismeretek, integrációs lehetőségek.
Kiegészítő modulok telepítése és használata. Változások a szűrők használatában. Plágiumkeresési lehetőségek a Moodle 2-ben. A biztonsági mentés új formátuma és az ebből adódó verzióváltási problémák és a lehetséges megoldások. A Moodle 2.3 verzió újdonságai.

Célcsoport: Tanárok, oktatók, tananyagszerzők, valamint üzemeltetésért felelős informatikusok, rendszergazdák, akik szeretnének felkészülni a Moodle 2.x-ás verziójának a bevezetésére.

Előismeretek: Moodle 1.x verziójának ismerete, vagy részvétel az A1/A3 tutoriálok valamelyikén.

Előadó: Vágvölgyi Csaba – a Debreceni Református Hittudományi Egyetem (korábban KFRTF) oktatója. Kilenc éve adminisztrál és használ Moodle rendszereket.
Utolsó módosítás: 2016. április 28., csütörtök, 01:05