Konferencia felhívás
5. MoodleMoot, és 2. ePortfólió Konferencia
Új helyszínen és új időpontban kerül megrendezésre a hazai eLearning immár hagyományosnak nevezhető konferenciája a MoodleMoot.
Az elmúlt években a Moodle Magyarország leggyakrabban alkalmazott eLearning keretrendszerévé vált. Gazdag eszközkészlete, sokoldalú integrációs lehetőségei, valamint a korszerű pedagógiai módszerek támogatása megerősítette a felsőoktatásban betöltött helyét és egyre nagyobb érdeklődést vált ki a közoktatás valamint a vállalati szektor részéről is.
Immáron ötödik alkalommal hívjuk tanácskozásra a magyar Moodle közösség tagjait. Szeretnénk, ha mindaz a tapasztalat, amely eddig felhalmozódott, közkinccsé válna, és megvitatnánk a közeljövő változásait. Várjuk a tapasztalt Moodle-felhasználókat, s azokat, akik még csak most ismerkednek az eLearning világával és keresik a megfelelő eszközt céljaik megvalósítására.
A tanulás személyes vonatkozásai, a kapcsolati hálók, a hálózati tanulás (konnektivizmus) kiteljesedése világszerte lendületet kapott a web 2.0-ás eszközök térhódításával. Az új eszközök és alkalmazások lehetőséget adnak arra, hogy a személyes tanulási terek és a személyes portfólió mindenki számára elérhető legyen. Az ePortfólió egyre fontosabb szerepet kap az élethosszig tartó tanulásban és az egyéni tudásmenedzsment megvalósításában.
A konferencia elsőkét napján előadások hangzanak el és kerekasztal beszélgetéseket tervezünk. A harmadik nap a gyakorlati munkáé. A kezdők, és a haladók egyaránt találhatnak érdeklődésüknek megfelelő tutoriálokat, ahol újabb szemszögből ismerhetik meg a Moodle-t és a Mahara-t.
Az előadások tervezett témái:
- Moodle a közoktatásban, a felsőoktatásban és a felnőttképzésben és a szakképzésben - Hogyan használjuk a Moodle-t az oktatásban? Hogyan segíti a Moodle a tanítási folyamat hatékonyságát, s mennyiben alakítja át a diákok viszonyát a tanuláshoz? A Moodle, mint közösségi portál. Milyen oktatási tapasztalatok halmozódtak fel, s milyen módszertani változásokat hozott magával a Moodle?
- ePortfólió - az ePortfólió típusai, személyes és intézményi portfólió kialakítása, szabad forráskódú ePortfólió megoldások, portfólió alapú értékelés, személyes tanulási terek, (e)Portfólió a magyar oktatásban. Az ePortfólió, mint az alumni rendszerek kapuja.
- Szerzői jogok - Ebben az évben kiemelten foglalkozunk az digitális tartalmak előállítása és publikálása kapcsán felmerülő szerzői jogi kérdésekkel.
- A könyvtárak szerepe az eLearning szolgáltatásokban - A hagyományos szolgáltatások bővítése vagy a fenntartható fejlődés, mi motiválja a könyvtárakat az eLearning szolgáltatások felé? Paradigmaváltás előtt áll a könyvtár?
- Tananyagtárházak (repository) - A Moodle 2.0 újdonságai közé tartozik a repository API megjelenése, amely lehetővé teszi külső tananyagtárházak integrációját.
- Konnektivizmus - A hálózatalapú tanulás elméleti és gyakorlati háttere, a hazánkban lezajlott és folyamatban lévő konnektivista képzések tapasztalatai.
- eLearning 2.0 - személyes tanulási terek, közösségek és kapcsolati hálózatok a tanulásban, web 2.0 eszközök integrációja (MashUp).
- Minőségbiztosítás és hatékonyságvizsgálat az eLearningben - Milyen eszközök állnak rendelkezésre a Moodle-ban zajló tevékenységek nyomonkövetésére. A Moodle naplóállományainak és statisztikáinak elemzése. Külső eszközök (Google Analytics, Awstats, SPSS Clementine, R, ...) segítségével elemzett tanulási szokások, a kurzusok és a tananyag hatékonyságának vizsgálata.
- Moodle integráció - Hogyan integrálható a Moodle az intézményi informatikai infrastruktúrába? Hogyan valósítható meg a tanulmányi rendszerek és a Moodle integrációja? Komplex e-Learning rendszerek és hálózatok kialakítása Moodle Network alapokon.
- Moodle feljesztések, kiegészítő modulok, blokkok - hasznos vagy éppen nélkülözhetetlen modulok/blokkok alkalmazása. Egyedi modulfejlesztések, modulok honosítása.
- eLearning szabványok és a Moodle - Hogyan jelennek meg a szabványos tananyagok a Moodle-ban? Melyek azok a szolgáltatások, amelyeket igénybe tudunk venni (SCORM, Learning Design, IMS tartalomcsomagok, IMS Common Cartridge)?
- Az eLearning, mint intézményi szolgáltatás - egy eLearning rendszer bevezetés nem egyszerűen technikai kérdés, hanem komoly stratégiai döntések sorozata. Kinek milyen feladatai vannak a bevezetés és az üzemeltetés során? Mi lehet a hatékony eLearning stratégia titka?
- IKT kompetencia-fejlesztés - eLearning és egyéb IKT eszközök a kompetencia-fejlesztésben.
Kinek szól a konferencia:
- oktatóknak, tanároknak, tanítóknak;
- informatikusoknak, rendszergazdáknak;
- oktatásszervezőknek;
- döntéshozóknak;
- intézményvezetőknek.
A rendezvény helyszíne és időpontja:
Szent István Egyetem
2100 Gödöllő, Páter Károly utca 1.
Időpont: 2010. június 24-26.
A konferencia honlapja: http://moodlemoot.hu/konferencia
E-mail: moodlekonf@gmail.com
Twitter: http://twitter.com/moodlemoot_hu
Határidők:
Jelentkezés előadás tartására (absztrakt leadása): 2010. május 31.
Jelentkezés résztvevőként: 2010. június 15.
Utolsó módosítás: 2016. április 28., csütörtök, 01:05