5. MoodleMoot, és 2. ePortfólió Konferencia

5. MoodleMoot, és 2. ePortfólió Konferencia

by Csaba Vágvölgyi -
Number of replies: 0

5. MoodleMoot, és 2. ePortfólió Konferencia


Új helyszínen és új időpontban kerül megrendezésre a hazai eLearning immár hagyományosnak nevezhető konferenciája a MoodleMoot.

Az elmúlt években a Moodle Magyarország leggyakrabban alkalmazott eLearning keretrendszerévé vált. Gazdag eszközkészlete, sokoldalú integrációs lehetőségei, valamint a korszerű pedagógiai módszerek támogatása megerősítette a felsőoktatásban betöltött helyét és egyre nagyobb érdeklődést vált ki a közoktatás valamint a vállalati szektor részéről is.

Immáron ötödik alkalommal hívjuk tanácskozásra a magyar Moodle közösség tagjait. Szeretnénk, ha mindaz a tapasztalat, amely eddig felhalmozódott, közkinccsé válna, és megvitatnánk a közeljövő változásait. Várjuk a tapasztalt Moodle-felhasználókat, s azokat, akik még csak most ismerkednek az eLearning világával és keresik a megfelelő eszközt céljaik megvalósítására.

A tanulás személyes vonatkozásai, a kapcsolati hálók, a hálózati tanulás (konnektivizmus) kiteljesedése világszerte lendületet kapott a web 2.0-ás eszközök térhódításával. Az új eszközök és alkalmazások lehetőséget adnak arra, hogy a személyes tanulási terek és a személyes portfólió mindenki számára elérhető legyen. Az ePortfólió egyre fontosabb szerepet kap az élethosszig tartó tanulásban és az egyéni tudásmenedzsment megvalósításában.

A konferencia elsőkét napján előadások hangzanak el és kerekasztal beszélgetéseket tervezünk. A harmadik nap a gyakorlati munkáé. A kezdők, és a haladók egyaránt találhatnak érdeklődésüknek megfelelő tutoriálokat, ahol újabb szemszögből ismerhetik meg a Moodle-t és a Mahara-t.

Az előadások tervezett témái:
  • Moodle a közoktatásban, a felsőoktatásban és a felnőttképzésben és a szakképzésben - Hogyan használjuk a Moodle-t az oktatásban? Hogyan segíti a Moodle a tanítási folyamat hatékonyságát, s mennyiben alakítja át a diákok viszonyát a tanuláshoz? A Moodle, mint közösségi portál. Milyen oktatási tapasztalatok halmozódtak fel, s milyen módszertani változásokat hozott magával a Moodle?
  • ePortfólió - az ePortfólió típusai, személyes és intézményi portfólió kialakítása, szabad forráskódú ePortfólió megoldások, portfólió alapú értékelés, személyes tanulási terek, (e)Portfólió a magyar oktatásban. Az ePortfólió, mint az alumni rendszerek kapuja.
  • Szerzői jogok - Ebben az évben kiemelten foglalkozunk az digitális tartalmak előállítása és publikálása kapcsán felmerülő szerzői jogi kérdésekkel.
  • A könyvtárak szerepe az eLearning szolgáltatásokban - A hagyományos szolgáltatások bővítése vagy a fenntartható fejlődés, mi motiválja a könyvtárakat az eLearning szolgáltatások felé? Paradigmaváltás előtt áll a könyvtár?
  • Tananyagtárházak (repository) - A Moodle 2.0 újdonságai közé tartozik a repository API megjelenése, amely lehetővé teszi külső tananyagtárházak integrációját.
  • Konnektivizmus - A hálózatalapú tanulás elméleti és gyakorlati háttere, a hazánkban lezajlott és folyamatban lévő konnektivista képzések tapasztalatai.
  • eLearning 2.0 - személyes tanulási terek, közösségek és kapcsolati hálózatok a tanulásban, web 2.0 eszközök integrációja (MashUp).
  • Minőségbiztosítás és hatékonyságvizsgálat az eLearningben - Milyen eszközök állnak rendelkezésre a Moodle-ban zajló tevékenységek nyomonkövetésére. A Moodle naplóállományainak és statisztikáinak elemzése. Külső eszközök (Google Analytics, Awstats, SPSS Clementine, R, ...) segítségével elemzett tanulási szokások, a kurzusok és a tananyag hatékonyságának vizsgálata.
  • Moodle integráció - Hogyan integrálható a Moodle az intézményi informatikai infrastruktúrába? Hogyan valósítható meg a tanulmányi rendszerek és a Moodle integrációja? Komplex e-Learning rendszerek és hálózatok kialakítása Moodle Network alapokon.
  • Moodle feljesztések, kiegészítő modulok, blokkok - hasznos vagy éppen nélkülözhetetlen modulok/blokkok alkalmazása. Egyedi modulfejlesztések, modulok honosítása.
  • eLearning szabványok és a Moodle - Hogyan jelennek meg a szabványos tananyagok a Moodle-ban? Melyek azok a szolgáltatások, amelyeket igénybe tudunk venni (SCORM, Learning Design, IMS tartalomcsomagok, IMS Common Cartridge)?
  • Az eLearning, mint intézményi szolgáltatás - egy eLearning rendszer bevezetés nem egyszerűen technikai kérdés, hanem komoly stratégiai döntések sorozata. Kinek milyen feladatai vannak a bevezetés és az üzemeltetés során? Mi lehet a hatékony eLearning stratégia titka?
  • IKT kompetencia-fejlesztés - eLearning és egyéb IKT eszközök a kompetencia-fejlesztésben.

Kinek szól a konferencia:
  • oktatóknak, tanároknak, tanítóknak;
  • informatikusoknak, rendszergazdáknak;
  • oktatásszervezőknek;
  • döntéshozóknak;
  • intézményvezetőknek.
Mindazoknak szól ez a konferencia, akik Moodle-t használnak, s szeretnék megosztani tapasztalataikat, vagy választ szeretnének kapni kérdéseikre. Azoknak, akik most szeretnék bevezetni eLearning vagy ePortfólió rendszerüket, de nem tudják, hogy hogyan fogjanak hozzá. Azoknak, akik az oktatás hatékonyságának növeléséhez keresnek eszközt és módszert. Nem utolsó sorban azoknak a döntéshozóknak, akiknek oktatásfejlesztési ügyekben kell döntést hozniuk.

A rendezvény helyszíne és időpontja:
Szent István Egyetem
2100 Gödöllő, Páter Károly utca 1.
Időpont: 2010. június 24-26.

A konferencia honlapja: http://moodlemoot.hu/konferencia
E-mail: moodlekonf@gmail.com
Twitter: http://twitter.com/moodlemoot_hu

Határidők:
Jelentkezés előadás tartására (absztrakt leadása): 2010. június 7.
Jelentkezés résztvevőként: 2010. június 15.