Projekt-szemléletű oktatás támogatása

Projekt-szemléletű oktatás támogatása

by Péter Rózsahegyi -
Number of replies: 1
Üdv,

A sulinkban erősítenénk a projekt jellegű oktatást. A srácok kiválasztanak egy nagyobb feladatot, azt felosztják kisebbekre, csoportokat formálnak, értékeljük őket és ők egymást, stb. Minden úgy menne, mint egy projektben a "nagyoknál". Ezt kellene Moodle-ben támogatnom.

Létezik erre bevált gyakorlat? Ha csoportokat használnék, megtehetném, hogy a kurzuson belül egy feladatot csak egy csoporttal végeztetek el? Az egyes körökben változhat a csoportok összeállítása. Ezt tudja követni a Moodle, pl. megmaradnak a részfeladatok eredményei, ha átkerül valaki egy másik csoportba?
In reply to Péter Rózsahegyi

Tárgy: Projekt-szemléletű oktatás támogatása

by Gábor Zsolt Nagy -

Üdv,

Anno az egyetemen telepítettem egy Mahara-t a Moodle-l összekapcsolva, amit projektekhez használtunk. Terméktervező hallgatóknak kellett speciális (csökkentett képességű) felhasználók részére termék koncepciókat kialakítani projektként. A hallgatók tudtak csoportokat alakítani, a tanárok értékelhették a munkákat, tanácsokat adhattak a projekt folyamán. Az végső értékelést pedig a Moodle naplóba be lehetett jegyezni az offline feladat segítségével. A hallgatóknak tetszett ez feladat.

A Moodle csoportos feladat tevékenység elsőre nagyon megkeverte a BSc-s hallgatókat és a tanárokat is. Sokkal kötettebbnek találtuk, mint a Mahara-t, de persze néha ez a kötöttség jól jött. Kérdésedre a válasz igen más-más feladatot kellett leadniuk az egyes csoportoknak egy feladat tevékenységen belül. Ha egy felhasználó átkerül egy másik csoportba, akkor az általa feltöltött anyagok is átfognak kerülni. Gyula vagy Csaba kijavít ha nem így van.

Még a workshop tevékenység támogathatna egy projekt. Ezt még bonyolultabbnak találták a tanárok. Pedig itt is lehet egymást értékelni, a tanárok is értékelhetnek, de ezt nem tudom hogy működik csoportokra.

Gábor