Előadásjavaslatok (MoodleMoot 2016)

Előadás

Ez az adatbázis a MoodleMoot 2016 konferencia előadás-javaslatait gyűjti. Amennyiben a konferencián szeretne előadást tartani, kérjük töltsön ki egy űrlapot a "Bejegyzés hozzáadása" gombra kattintva. (csak bejelentkezett felhasználók tölthetik ki)

Egy szerző akár több előadásjavaslatot is benyújthat.

Kérem, töltse ki az űrlap minden mezőjét!

Oldal: () 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ...28 ()

Név: Szomorné Orosz Lotti és Juhász Péter
e-mail: szomor.lotti@wessling.hu; juhasz.peter@wessling.hu
Intézmény: WESSLING Hungary Kft.
Bemutatkozás:
   
Az előadás címe: A csoda odabent van!
Prezentáció:
Cikk: Powerpoint-bemutató labkal_moot.pptx
Online prezentáció:
Absztrakt:

Évek, évtizedek óta súlyos problémát jelent a magyar oktatásban a természettudományi tantárgyak, azon belül is a kémia rendkívüli népszerűtlensége. A munkaerőpiacon ezzel szemben nagy kereslet mutatkozik a képzett vegyészek iránt a vegyipar szinte összes területén. Ennek érdekében a Magyarországon immár közel negyedszázada működő, a környezetvédelem, élelmiszerbiztonság és gyógyszervizsgálatok terén nagy sikerrel tevékenykedő vizsgálólaboratórium, a WESSLING Hungary Kft. közhasznú vállalata egy interaktív oktatási programot szervezett.

A Laborkaland interaktív oktatónap sikere után 2015. november 9-én elindult az online kémiaverseny. Az országos, középiskolásoknak szóló megmérettetés, a Laborkaland Online célja: minél több középiskolás diákkal megszerettetni a kémia világát, szemléletes példákon át megmutatni, miért érdemes a természettudományokat választani. A teljesen új megközelítésű, egyedülálló internetes verseny célja a kémia népszerűsítése. A www.laborkaland.hu weboldalra kattintva  érhetőek el a feladatok, amelyek gyakorlati szempontból, mindennapi eseteket feldolgozva világítanak rá a kémia fontosságára.

A versenyt MOODLE alá dolgoztuk ki. Jó gyakorlatként szeretnénk a honlapot bemutatni, illetve a fejlesztés kapcsán felmerülő problémák megoldását továbbadni. 

Ezek:

  • Testreszabhatóság, bővíthetőség
    • Vannak ingyenesek és fizetősek
    • Miért döntöttünk úgy, hogy egy kész terméket vásárolunk a Moodle-hoz?
      • Költséghatékonyság - Mire mi magunk kiismertük volna annyira a Moodle forrását, hogy képesek lettünk volna lefejleszteni azokat a modulokat, melyek a kívánt eredményt nyújtják, addigra sokkal többe került volna a ráfordított idő miatt, mit hogy keressünk egy számunkra megfelelő csomagot. Sok cég nagy kínálatából lehet válogatni.  
      • Kipróbálható, megnézhető működés közben, mielőtt megvásárolnánk
      • Nagyon gyorsan beszerezhető, telepíthető, és alkalmazható az egész rendszerre
      • Erre szakosodott cégek kipróbált, letisztult termékei
      • Verziókövetőek, aminek nagy jelentősége van a támadások elleni védelemben
      • Megfizethető ár
      • Nyílt forráskód, mely a további testreszabhatóságot is lehetővé teszi
      • A legtöbb használatos böngészőre optimalizálva vannak
      • Reszponzív megoldás (egyidejűleg mobil eszközökre is optimalizálva)
  • Jquery
    • A Moodle adminisztrációs felületén HTML tag-eket, Javascripteket, Jquery-ket helyezhetünk el, melyek nagyban megkönnyítik az ilyen jellegű feladatainkat. Pl. Google Analytics, ideiglenes Javascriptek, ideiglenesen css osztályok felülbírálása anélkül, hogy a css fájlba belenyúlnánk.
  • A honlap tervezése, célja, eredményei
    • Legyen lendületes, könnyen kezelhető
    • Legyen reszponzív
    • A feladatok javítása kevés időt vegyen igénybe
    • Változatos feladat típusok legyenek
    • Eredmények, statisztikák röviden
    • Tervek a jövőre nézve.
Igényelt időkeret: 20 perc
Besorolás: közoktatás
esettanulmány
jó gyakorlat
kiegészítő modulok
reszponzív megoldások

 

Oldal: () 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ...28 ()